در دیدار با وزیر دادگستری افغانستان انجام شد

تاکید لاریجانی بر لزوم استفاده از متون و تفکر اسلامی برای مقابله با تهاجمات حقوق‌ بشر

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با وزیر دادگستری افغانستان، برگسترش همکاری‌های دوجانبه حقوق بشری تأکید کرد.

تاکید لاریجانی بر لزوم استفاده از متون و تفکر اسلامی برای مقابله با تهاجمات حقوق‌ بشر
کد خبر: 241657
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالبصیر انور وزیر دادگستری افغانستان و هیأت همراهش عصر روز یکشنبه، با محمد جواد لاریجانی مشاور امور بین الملل رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف ضمن استقبال از گسترش روابط فی مابین در تمامی زمینه ها، بر گسترش همکاری های دوجانبه حقوق بشری و قضایی میان دو کشور تأکید کردند.

لاریجانی که ریاست هیأت ایرانی این جلسه را به عهده داشت، گفت: توجّه به مسائل حقوق بشری و گسترش همکاری ها در این زمینه، یکی از مهمترین موضوعات در صحنه بین المللی است.

وی افزود: گسترش همکاری های دوجانبه حقوق بشری میان کشورهای اسلامی می تواند جای استفاده از ظرفیت متون و تفکر اسلامی را برای مقابله با تهاجمات حقوق بشری غرب باز کند و تأثیرگذاری این همکاری‌ها را در عرصه بین المللی نمایان تر کند.

دبیر ستاد حقوق بشر، تأکید کرد: ایران و افغانستان به عنوان دو کشور اسلامی می توانند پشتیبان یکدیگر باشند.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشرفت ها و دستاوردهای گسترده در بخش های مختلف قضایی و تدوین قوانین در آیین دادرسی، شورای حل اختلاف، پیشگیری از وقوع جرم و بسیاری از بخش های دیگر از تجربیات عظیم جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین در مورد لزوم توجّه به حقوق زنان به خاطره ای از حضرت امام (ره) اشاره و بیان کرد: امام (ره) بر « سرمایه گذاری برای درس خواندن زنان، وضع قوانین حمایتی از زنان و ایجاد توانایی لازم برای زنان تا به شکل اجتماعی بتوانند در جامعه مؤثر باشند.» تأکید داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها