کدام خطوط تله‌کابین و تله سی‌یژ پایتخت مجوز استاندارد ندارند؟

مدیرکل استاندارد تهران آخرین وضعیت استاندارد خطوط تله‌کابین و تله سی‌یژ مستقر در مجموعه‌های تفریحی استان تهران را تشریح کرد.

کدام خطوط تله‌کابین و تله سی‌یژ پایتخت مجوز استاندارد ندارند؟
کد خبر: 241745
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمودرضا طاهری، با هشدار به کلیه پیست‌های اسکی تهران که باید قبل از شروع فصل سرد در سال جاری مجوز بهره‌برداری تجهیزات کابل‌راه‌های خود را جهت فعالیت اخذ کنند، ‌اظهارکرد: در مجموع استان تهران دارای 18 خط کابل راه است که دو خط از آن‌ها در حال نصب بوده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و از بین 16 خط باقی مانده 11 خط دارای مجوز بوده و پنج خط نیز مجوز بهره‌برداری ندارند.

وی با اشاره به وضعیت استاندارد خطوط تله‌کابین و تله سی‌یژ مجموعه توچال، اعلام کرد: در توچال سه خط تله‌کابین و سه خط تله سی‌یژ وجود دارد که همگی دارای مجوز هستند و پروانه بهره‌برداری دارند، بنابراین مشکلی برای فعالیت ندارند.

طاهری در مورد مجموعه شمشک، خاطرنشان کرد: ششمک دارای دو خط تله سی‌یژ است که هر دو بدون مجوز بوده و پلمب هستند، بنابراین تا زمان اخذ مجوز از استاندارد حق بهره‌برداری و فعالیت ندارند.

وی در ادامه به مجموعه دربندسر اشاره کرد و گفت: دربندسر یک خط تله کابین و سه خطه تله سی‌یژ دارد که خط تله‌کابین مربوطه دارای مجوز است و از سه خطه تله سی‌یژ دو مورد آن‌ها دارای مجوز بوده و یک خط پلمب است.

مدیرکل استاندارد تهران در مورد مجموعه آبعلی نیز، اعلام کرد: آبعلی دارای یک خط تله‌کابین و یک خط تله سی‌یژ است که هر دو فاقد مجوز بهره‌برداری هستند و مسئولان در جهت رفع نقص آن‌ها اقداماتی کرده‌اند، اما تا مجوز لازم را اخذ نکنند حق بهره‌برداری از آن‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دربند و ارم نیز هر کدام یک خط تله سی‌یژ وجود دارد که هر دوی آن‌ها دارای مجوز بوده و منعی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد.

طاهری در ادامه با هشدار مجدد نسبت به فعالیت خطوط تله کابین و تله سی‌یژ استان تهران، اظهارکرد: تا زمانی که خطوط مربوطه مجوزهای لازم را از استاندارد اخذ نکنند حق فعالیت ندارند و در عین حال از مردم درخواست می‌کنیم که جهت استفاده از خطوط تله‌کابین و تله سی‌یژهایی که بدون مجوز بهره‌برداری هستند مراقب باشند.

مدیرکل استاندارد تهران، ادامه داد: بازدید دو ماهه ادواری از تله‌کابین‌ها و تله سی‌یژهای استان تهران توسط شرکت‌های بازرسی سازمان استاندارد صورت می‌گیرد و شرکت‌های بهره‌برداری موظف‌اند بازدیدهای روزانه و هفتگی را داشته باشند. در عین حال اگر مردم مسئله‌ای را مشاهده کردند، می‌توانند با شماره تماس 1517 به روابط عمومی استاندارد تهران اطلاع دهند.

رعایت استانداردهای لازم جهت فعالیت تله‌کابین و تله سی‌یژ مجموعه‌های تفریحی از جمله وظایف بهره‌برداران این مجموعه هاست که پیست‌های اسکی را نیز شامل می شود. در عین حال بازرسان سازمان استاندارد به دلیل حساسیت بالا و خطرات احتمالی استفاده از چنین تجهیزاتی بازدیدهای دوماهه‌ای را از مجموعه‌هایی که چنین تجهیزاتی در آن مستقر است دارند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مسئله یا خطر گزارش خود را به شماره تماس 1517 ارجاع دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها