یحیی کمالی‌پور، عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ارسال گزارش کمیته رصد قاچاق کالا و ارز برای روحانی و لاریجانی

یحیی کمالی‌پور، عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز در مجلس با بیان اینکه بررسی قاچاق پوشاک در دستورکار کمیته قرار داشت، گفت: گزارش نهایی کمیته رصد قاچاق کالا و ارز از ارائه گزارش نهایی این کمیته به روحانی و لاریجانی درباره قاچاق پوشاک خبر داد.

ارسال گزارش کمیته رصد قاچاق کالا و ارز برای روحانی و لاریجانی
کد خبر: 241976
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز در مجلس با بیان اینکه این گزارش پس از تهیه در اختیار رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس قرار گرفته است، بیان کرد: در این گزارش نقاط قوت و ضعف در زمینه مبارزه با قاچاق کالا به‌ویژه پوشاک و همچنین پیشنهادات و راهکار‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره شده است.

عضو کمیته رصد قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: برای تدوین این گزارش هر یک از اعضای کمیته وظیفه‌ای به‌عهده داشتند که پس از بررسی تخصصی گزارش خود را به کمیته ارائه دادند. همچنین اعضای کمیته برای تهیه گزارش از گمرک و مبادی ورودی کالا بازدید داشتند.

کمالی‌پور تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، کمیته قاچاق در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی کار خود را آغاز می‌کند.

کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رصد قاچاق کالا و ارز در مجلس تشکیل شده است، برخی از اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی، قضایی و حقوقی و همچنین صنایع و معادن عضو این کمیته هستند. هدف از تشکیل این کمیته این است که عملیات اجرایی در زمینه قاچاق کالا در کشور را مورد رصد قرار دهد تا اگر مواردی اجرایی نمی‌شود، با پیگیری این موارد اجرایی شود، این کمیته موظف است تا هر سه ماه یک بار گزارشی را به کمیسیون مشترک سه‌جانبه مجدداً ارائه کند تا در طول زمان مشخصی موارد نظارتی اجرایی شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها