مدیرکل محیط‌ زیست استان فارس:

قاتل عقاب‌ و سارگپه‌های فارس شناسایی شد

مدیرکل محیط‌ زیست استان فارس، ضمن تشریح جزییات حادثه تلفات 27 قطعه سارگپه و عقاب صحرایی تاکید کرد: واحد مرغداری متخلف در استان فارس شناسایی شد.

قاتل عقاب‌ و سارگپه‌های فارس شناسایی شد
کد خبر: 242143
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید محمودی با اشاره به جزئیات این خبر گفت: این حادثه به دلیل مصرف لاشه مرغ‌های آلوده و بیمار اتفاق افتاده است زیرا یک واحد مرغداری تعدادی مرغ آلوده را در مسیر جاده سروستان رها کرده بود که هنوز نمی‌دانیم به چه علت لاشه مرغ‌ها را از مرغداری خارج کرده بودند. بر همین اساس باید تا اعلام نتیجه نهایی دامپزشکی منتظر بمانیم.

وی در مورد آخرین وضعیت و تعداد عقاب‌های تلف‌شده اظهار داشت: با توجه به اینکه عقاب‌ها به صورت اجتماعی و گروهی زندگی می‌کنند و عمدتاً لاشه‌خوار هستند، همگی از این مرغ‌های آلوده تغذیه کرده بودند.در این حادثه 35 سارگپه و عقاب مسموم شده بود و 27 عقاب تلف شدند و سایر عقاب‌های مسموم نیز در کلینیک محیط‌ زیست استان فارس تحت درمان هستند و تعدادی از آنها نیز رهاسازی شدند.

به گفته محمودی، برای پیشگیری از بروز تلفات دیگر در حیات وحش استان، لاشه مرغ‌های مسموم از سوی محیط‌ زیست استان سوزانده و دفن شدند تا سایر جانوران از آن استفاده نکنند و هم اکنون لاشه تعدادی از مرغ‌های آلوده نیز از سوی دامپزشکی تحت ارزیابی و بررسی قرار گرفته است تا نتیجه آزمایشات کالبدشکافی و سم‌شناسای را اعلام کنند.

این مقام مسئول در محیط‌ زیست استان فارس، از شناسایی واحد مرغداری متخلف در استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: صبح امروز مسئول مرغداری که مظنون به رهاسازی مرغ‌های آلوده در اطراف جاده بود، شناسایی و احضار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها