ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مجلس مطرح کرد:

درخواست اعضای فراکسیون ولایی برای بررسی نکردن CFT در کمیسیون امنیت ملی

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اعتقاد اعضای فراکسیون ولایی این است که اروپایی‌ها دو ماه است ما را به بازی گرفته‌اند و کاری برای پیشبرد برجام انجام نمی‌دهند بطوری که الان نفت ما را غیر اروپایی‌ها می‌خرند.

درخواست اعضای فراکسیون ولایی برای بررسی نکردن CFT در کمیسیون امنیت ملی
کد خبر: 244308
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن‌بیگی اظهار کرد: اعضای فراکسیون ولایی عضو کمیسیون امنیت ملی با آقای فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون صحبتی داشتند مبنی بر اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در کمیسیون مورد بررسی قرار نگیرد و مستقیما جهت تصمیم‌گیری به صحن مجلس ارائه شود.

وی افزود: براساس صحبت ما آقای فلاحت پیشه نیز درخواست ما را با رئیس مجلس در میان گذاشت مبنی بر اینکه نظر اعضای کمیسیون امنیت ملی عضو فراکسیون ولایی آن است که ایرادات شورای نگهبان به CFT در کمیسیون مورد بررسی قرار نگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: اعتقاد اعضای فراکسیون ولایی این است که اروپایی ‌ها دو ماه است ما را به بازی گرفته‌اند و کاری برای پیشبرد برجام انجام نمی‌دهند بطوری که الان نفت ما را غیر اروپایی‌ها می‌خرند.

حسن‌بیگی درباره اینکه آیا عدم بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون امنیت ملی و ارسال مستقیم آن به صحن مجلس بدون نظر کمیسیون خلاف آیین‌نامه نیست، گفت: در زمان بررسی CFT نیز همین اتفاق افتاد یعنی ما در بار اول یکسری شروط را تعیین کرده و در بار دوم تنها به بررسی پرداختیم و رای‌گیری نکردیم اکنون درباره بررسی ایرادات شورای نگهبان نیز طبق آیین‌نامه اگر دو بار جلسه گذاشته و رای گیری صورت نگیرد از دستور کار کمیسیون خارج شده و به صحن مجلس ارسال می‌شود که ما به دنبال این اتفاق هستیم.

CFT یکی از لوایح چهارگانه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) است که شورای نگهبان مصوبه مجلس در این باره را خلاف شرع،‌قانون و دارای ابهام خوانده است و قرار است مجلس درباره این ایرادات تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها