18هزار و پانصدمین واحد مسکونی در سرپل ذهاب افتتاح شد

18 هزار و پانصدمین واحد مسکونی در روستای«گلم کبود علیا» شهرستان سرپل ذهاب به مناسبت اولین سالگرد وقوع زلزله 7.3 دهم ریشتری غرب استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار کرمانشاه به بهره برداری رسید.

18هزار و پانصدمین واحد مسکونی در سرپل ذهاب افتتاح شد
کد خبر: 244505
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۲:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح این واحد مسکونی گفت: امروز سالگرد زلزله 7 و سه دهم ریشتری استان کرمانشاه بود و اگرچه این حادثه خسارت سنگینی به بار آورد و موجب تلفات بسیاری شد اما براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «باید دست اندرکاران طوری عمل کنند این تهدید به فرصت تبدیل شود» امروز خدا را شاکریم بعد از یکسال شاهد تحقق این رهنمود رهبری هستیم.


هوشنگ بازوند افزود: تمامی واحدهایی که پارسال تلی از خاک بودند امروز ساخته شده اند و به عنوان نمونه امروز 18 هزار و پانصد مین واحد آن تکمیل شده است.


وی با قدردانی از زحمات رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستادهای معین 12 گانه استانی که با تلاش شبانه روزی برای بازسازی زحمت کشیدند، اظهار داشت: تعمیرات بیش از 53 هزار واحد مسکونی نیز پایان یافته است.


وی گفت: در مدت کمتر از 9 ماه این حجم بازسازی کار بسیار بزرگی است و ساخت و تعمیر 71 هزار واحد مسکونی یک رکورد بزرگ برای دولت محسوب می شود.


وی صمیمانه از مردم و حمایت های مالی دولت و همراهی بانک ها برای حذف بروکراسی اداری قدردانی کرد.


استاندار کرمانشاه امروز به همراه رییس جمعیت هلال احمر کشور همچنین در روستای «کوییک حسن» شهرستان سرپل ذهاب بر مزار جانباختگان حادثه زلزله پارسال آبان غرب کرمانشاه حضور یافت و دیداری با بازماندگان این حادثه داشت.


زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.


این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها