کد خبر: 244972
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خبر داد:

قاچاق دام زنده به کشورهای عربی/ شقه گوسفندی هر کیلو 61 هزار تومان

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هم اکنون مقدار زیادی دام از کشور به سمت کشورهای عربی قاچاق می‌شود.

قاچاق دام زنده به کشورهای عربی/ شقه گوسفندی هر کیلو 61 هزار تومان
کد خبر: 244972
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از افزایش دو هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 54 تا 55 هزار تومان به مغازه دار و 60 تا 61 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

وی خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور را دلیل اصلی گرانی گوشت اعلام کرد و افزود: نوسان نرخ پول عراق و امارات منجر به جذابیت صادرات و خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور شده است.

ملکی درباره آینده قیمت گوشت در روزهای آتی بیان کرد: از مسئولان ذی ربط انتظار می رود از خروج غیر قانونی دام از مرزهای کشور جلوگیری کنند چرا که ادامه این روند اثرهای سو در بازار دارد.


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به روزهای پایانی ماه، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد، این درحالی است که در صورت ازدیاد تقاضا و عدم توزیع گوشت های وارداتی بحران در بازار گوشت چشمگیر بود.

وی قیمت هرکیلو دام زنده در عمده فروشی ها را 25 تا 26 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که هم اکنون هر کیلو دام زنده در خرده فروشی ها با نرخ 27 تا 28 هزار تومان عرضه می شود.

ملکی در پایان از کمبود دام زنده در میادین خبر داد و گفت: هم اکنون مقدار زیادی دام از جنوب به سمت کشورهای قطر، عمان، کویت و امارات و از غرب به عراق و ترکیه درحال انجام است که این امر منجر به کمبود دام و افزایش قیمت در بازار داخل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها