معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری:

اکثر اسباب‌بازی‌ها در مقابل تبلت و کامپیوتر رنگ باخته‌اند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها وارد حوزه اسباب‌بازی نشدند، گفت: بسیاری از اسباب‌بازی ها در مقابل تبلت و کامپیوتر رنگ باخته است.

اکثر اسباب‌بازی‌ها در مقابل تبلت و کامپیوتر رنگ باخته‌اند
کد خبر: 245523
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشوری صنعت اسباب‌بازی است؛ اما چرا ما با توجه به تاریخ فرهنگی خودمان نمی‌توانیم، صنعت اسباب‌بازی را تجاری کنیم و می‌بینیم هالیوود با سابقه کمتر از ما چگونه عمل کرده است که بچه‌های ما فیلم‌ها و اسباب‌بازی آنها را می‌بینند و می‌خرند.

وی با بیان اینکه وقتی به پول نفت رسیدیم، هویت خود را انکار کردیم و حتی دانشگاه‌های ما وارد حوزه اسباب‌بازی نشدند، افزود: صنعت ما به این سمت نیامد که روی طرح و نقشه اسباب‌بازی کار کند و باید ببینیم کجا ایراد داشته است که چنین اتفاقی نیفتاده است. ما در معاونت علمی دنبال حلقه‌های مفقوده هستیم. اینکه صرفاً با پول نفت اسباب‌بازی تولید کنیم و ارائه دهیم، بی فایده است بلکه بچه‌ها باید پای اسباب بازی که می‌خواهند بایستند و پول بدهند یعنی بخواهند. این نمایشگاه یک نمونه برای حضور در صنعت اسباب‌بازی است ‌و این فرهنگ نرم و مبارزه نرم باید از این طریق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه صنعت اسباب‌بازی در این سال‌ها متحول شده است، اظهار کرد: بسیاری از اسباب‌بازی ها در مقابل تبلت و کامپیوتر رنگ باخته است. در معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد خاص در این موضوع داریم که برخی شرکت‌ها پتانسیل دانش بنیان شدن دارند و برنامه برخی شرکت‌ها نیز امکان کار شدن دارد که بررسی می‌کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها