مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

صید بی‌رویه فوک‌های خزری توسط صیادان روسی/ استفاده از گوشت فوک خزری برای پرورش آهو

 در رابطه با صدور مجوز کشتار فوک‌های خزری از سوی کشور روسیه به صیادان محلی اظهار کرد: به دلیل شکار بی‌رویه در روسیه جمعیت این گونه کاهش یافته است و همین موضوع باعث شد تا شکار فوک خزری در این کشور ممنوع شود.

صید بی‌رویه فوک‌های خزری توسط صیادان روسی/ استفاده از گوشت فوک خزری برای پرورش آهو
کد خبر: 245571
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| داود میرشکار مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست؛ در رابطه با صدور مجوز کشتار فوک‌های خزری از سوی کشور روسیه به صیادان محلی اظهار کرد: شکار فوک‌های خزری در کشور روسیه به عنوان یک شغل سنتی از گذشته مرسوم بوده است.


وی افزود: گوشت فوک خزری معمولا برای پرورش آهو و از پوست آن برای تهیه البسه استفاده می‌شود.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شکار فوک خزری کم کم به یک مافیا تبدیل و همین موضوع باعث شد تا شکار فوک خزری در این کشور ممنوع شود.

میرشکار تصریح کرد: طی سال‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد ایران با همکاری تشکل‌های مردمی کشورهای همجوار دریای خزر توانستند ممنوعیت شکار این گونه در معرض خطر انقراض را به دست آورند.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب تشکل‌های مردمی، ایجاد مرکز امداد و نجات فوک خزری در باغستان روسیه بود و هم اکنون نیز خدماتی را به فوک‌های مجروح و به دام افتاده ارائه می‌دهد.

مدیرکل زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مافیای کشور روسیه مانند صیادان برای شکار فوک خزری مجوز دریافت و این گونه را مانند شیلات صید می‌کنند که موجب به خطر افتادن جمعیت این گونه در حال انقراض شده است.

میرشکار تصریح کرد: براساس آخرین شمارش‌ها حدود 100 هزار گونه فوک خزری در دریای خزر وجود دارد، اما به دلیل شکار بی‌رویه در کشور روسیه جمعیت این گونه کاهش یافته است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها