توضیحات امینی درباره نامه وزارت کشور برای پایان کار شهرداران و استانداران

نایب رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتصاب شبانه سرپرست سازمان ورزش توضیح داد.

توضیحات امینی درباره نامه وزارت کشور برای پایان کار شهرداران و استانداران
کد خبر: 245850
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلسات امروز گفت: تعیین بهای بازدید از باغ پرندگان و فوریت بررسی معرفی مدیر کل امور مالی و اموال شهردار به عنوان ذی حساب دو، دو دستوری بود که در ابتدا مورد بررسی قرار گرفت. سپس آقای رسولی خزانه دار شورا گزارش هزینه کرد 6 ماهه شهرداری را ارائه کرد و در نهایت تعیین تکلیف شهرداری به ارائه جداول بهای خدمات به تصویب رسید.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامه وزارت کشور برای پایان کار شهرداران و استانداران تصریح کرد: در جلسه هم اندیشی امروز این نامه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد تا شورای شهر بر اساس نظر وزیر کشور در این خصوص عمل کند و شورا هم در این باره منتظر نظر سازمان بازسی کل کشور است، زیرا این سازمان وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات بر عده دارد.

امینی درباره انتخاب سرپرست استانداری ها گفت: انتخاب استانداران ساز و کار مختص به خود را دارد و باید نظر نمایندگان، ائمه جمعه و فعالان سیاسی در انتخاب استانداران تامین شود. در نهایت برای استانداری ها سرپرست تعیین شود تا عکس العمل در فضای سیاسی کشور مشاهده شود و بتوانند با فراغ بال استاندار را تعیین کنند.


وی با بیان اینکه شهردار انتخاب شده و انتصابی نیست، گفت: به همین منظور ما منتظر نظر وزیر کشور هستیم و اگر حکم صادر شود بلافاصله تودیع و معارفه انجام می شود.


امینی با تاکید براینکه بر اساس نظرسازمان بازرسی کشور بازنشستگان تا 15 آذر فرصت دارند پست خود را ترک کنند، گفت: روند خدمت افشانی ادامه دارد مگر اینکه بخشنامه جدیدی از وزارت کشور اعلام شود و ما بر اساس آن عمل می کنیم.

یکی از خبرنگاران درباره نظر مجلس به عنوان مفسر قانون پرسید و امینی گفت: نمایندگان مجلس مفسر قانون هستند نه اداره کل حقوقی. اداره کل حقوقی وظیفه مشورتی بر عهده دارند و این نمایندگان هستند که می توانند قانون را تفسیر کنند.

امینی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتصابات اخیر افشانی توضیح داد: هر مسئولی تا هر زمانی در پست خود حضو دارد می تواند از همه اختیاراتش استفاده کند. افشانی نیز به دلیل احترام به شهردار آینده در مواردی که افراد بازنشسته خواهند شد فرد دیگری را برای جایگاهشان انتخاب کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آقای پیرانی به عنوان سرپرست انتخاب شده اند، اما در قانون آمده فرد باید برای تصدی این پست 8 سال سابقه کار اجرایی داشته باشد گفت: هیچ کدام از روسای سازمان ورزشی شهرداری تاکنون این شرط را نداشتند و البته آقای پیرانی هم به عنوان سرپرست انتخاب شده اند، به همین دلیل است که اصلاحیه اساسنامه شهرداری به عنوان طرح یک فوریت به آمده است.

امینی در پاسخ به این سوال که اگر حکم شهردار تایید نشود شورا چه خواهد کرد، گفت: امیدواریم هر چه سریع تر حکم شهردار منتخب تایید شود، اما در نهایت قانون بیانگر این است که اگر شورا اصرار بورزد این موضوع به هیات حل اختلاف فرستاده می شود و بر آن اساسا تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها