کد خبر: 246099
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۹:۰۰
| |

افزایش دوباره قیمت ماهی

براساس اعلام مردمی این روزها شاهد افزایش قیمت همه کالاها هستیم که بازار ماهی نیز از این تغییرات بی‌تاثیر نبوده است ولی مسؤولان شیلات قیمت این محصول را در مقابل افزایش هزینه‌ها خیلی ناچیز می‌دانند و معتقد هستند ماهی محصولی است که می‌تواند در سبد غذایی همه افراد جامعه باشد.

افزایش دوباره قیمت ماهی
کد خبر: 246099
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس اعلام مردمی این روزها شاهد افزایش قیمت همه کالاها هستیم که بازار ماهی نیز از این تغییرات بی‌تاثیر نبوده است ولی مسؤولان شیلات قیمت این محصول را در مقابل افزایش هزینه‌ها خیلی ناچیز می‌دانند و معتقد هستند ماهی محصولی است که می‌تواند در سبد غذایی همه افراد جامعه باشد . این روزها در جنوب که فاصله مردم تا ماهی‌ها خیلی کم است، ماهیان را با افزایش قیمتی پیش از 50 درصدی تهیه می‌کنند حال خدا صبر و پول دهد به مردم مرکز کشور و نقاط دور دست که اگر با این اوضاع همچنان در فکر سلامت‌شان هستند.

با توجه به اینکه مازندران هم استان ساحلی است و از ماهی نیز بی‌بهره نیست هر چند سوژه مختص مازندران نبود اما با توجه به قرار داشتن در فصل صید ماهیان و اینکه این گرانی از جنوب به شمال هم سرایت کرده است؛ خبرنگار فارس در مازندران پیگیری این سوژه مردمی را از مدیرکل شیلات مازندران داشته است تا کمی به دغدغه مردم در این زمینه پاسخ داده شود.

ولی‌الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در این‌باره اظهار کرد: با توجه به اینکه آبزیان نقش بسیار موثری در سلامتی مردم دارند و ازطرف دیگر تعدد گونه‌ها در بحث آبزیان پرورشی و دریایی مورد استقبال همه مردم است.

ولی‌الله محمدزاده افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت نهاده‌ها و همچنین صید قیمت آبزیان افزایش چندانی نیافته است.

وی با بیان اینکه هر قشری از مردم جامعه می‌توانند آبزیان را در سبد غذایی خود داشته باشند، تصریح کرد: ماهی کیلکا که دارای خواص فراوانی است با قیمت 4هزار تومان و ماهی پرورشی با قیمت 8 تا 10 هزار تومان در بازار در حال عرضه است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: ماهی کفال نیز براساس اندازه و وزن با قیمت 20 تا 45 هزار تومان در بازار در حال عرضه است.

این مسؤول درپاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر قیمت بالای ماهی سفید در بازار، گفت: فراوانی صید ماهی سفید در ماه‌های بهمن و اسفند است که افراد لازم است در این زمان فصل خود از این گونه ماهی خریداری کنند.

محمدزاده ادامه داد: در حال حاضر ماهی سفید با قیمت 40 تا 70 هزار تومان بسته به سایز و اندازه در حال عرضه است که ضرورتی ندارد با قیمت بالا خریداری کنند اگر در فصل خود خریداری کنند مطمئن باشند با قیمت مناسب خرید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه افزایش قیمتی در زمینه آبزیان نداشتیم، اظهار کرد: در حال حاضر ماهی کفال 20 و 25 هزار تومانی نیز در بازار هم موجود است.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: در بحث آبزیان تنوع و قیمت آن بسیار مهم است که امکان انتخاب را برای مشتریان باز کرده است و به‌دلیل تنوع گونه‌ها امکان تامین آن برای آحاد جامعه با طبقات اقتصادی مختلف وجود دارد.

باز هم سری اگر به بازار زده باشیم می‌بینیم مصرف ماهی نسبت به گوشت قرمز به‌صرفه است و این محصول در سبد غذایی همه مردم جای خود را باز کرده است که امیدواریم با نظارت مسؤولان و عرضه این محصول با قیمت مناسب همچنان در سفره ایرانیان جاخوش کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها