گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از اعتراض دوباره فرهنگیان؛

وزیر آموزش و پرورش درباره اعتراضات معلمان چه نظری دارد؟

در هفته‌های اخیر بخشی از معلمان در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان در کلاس‌های درس حاضر نشده و نارضایتی خود را اینگونه نشان دادند. وزیر آموزش و پرورش راه‌حلی برای چگونگی اعتراض معلمان ارائه نداده اما تاکید کرده، معلمان هم حق طرح مطالبه دارند.

حجم ویدیو: 4.46M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 246252
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۹ ۰۹:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: استخدام و پرداختی معلمان حق‌التدریسی و تحقق دیگر مطالبات فرهنگیان در طول سال‌های گذشته، نارضایتی و اعتراض آن‌ها را به همراه داشته است. چالشی که حتی در ادوار گذشته مجلس نیز بارها و بارها از تریبون علنی و در قالب طرح‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت تا انجا پیش رفت که مجلس در سال 90، مصوبه‌ای را درباره تعیین و تکلیف آن گذراند.

اما همچنان به نظر می‌رسد که دردسرها برای معلمان حق‌التدریسی ادامه دارد؛ دردسری که راه درمان آن حتی در ایام رأی اعتماد وزرای آموزش و پرورش چه در دولت احمدی‌نژاد و چه روحانی مطرح شد اما دست آخر عدم تحقق این مطالبات اعتراضاتی را به همراه داشت و در مقاطعی باعث شد تا وزرا پایشان به مجلس باز شود.

اخیرا برخی معلمان حق‌التدریس در اعتراض به عدم تحقق مطالباتشان در کلاس‌های درس حاضر نشده و نارضایتی خود را اینگونه نشان دادند.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پروش در واکنش به این اتفاقات وعده حل مشکلات را داده و در عین ابراز همدردی با معلمان گفته «اینکه همکاران ما به دلیل اعتراض به وضع موجود در کلاس‌های درس حاضر نشوند و کلاس‌ها تشکیل نشود، کار درست و پسندیده‌ای نیست، زیرا بالاخره در این میان حق و حقوق دانش‌آموزان از بین می‌رود.»

هر چند وزیر آموزش و پرورش راه‌حلی برای چگونگی اعتراض معلمان ارائه نداده اما تاکید کرده، معلمان هم حق طرح مطالبه دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها