کد خبر: 247097
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

 آرش نبی‌زاده:

تولیدکنندگان قزل‌آلا با مشکل تأمین نهاده‌ها روبه‌رو هستند/ قیمت هر کیلو قزل‌آلا 32 هزار تومان

 آرش نبی‌زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سرد آبی گفت: با توجه به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان، تمام تلاش اتحادیه برآن است که 30 تا 40 درصد نهاده‌ها از وزارت جهاد کشاورزی تأمین شود.

تولیدکنندگان قزل‌آلا با مشکل تأمین نهاده‌ها روبه‌رو هستند/ قیمت هر کیلو قزل‌آلا 32 هزار تومان
کد خبر: 247097
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۲ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آرش نبی‌زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سرد آبی، با اشاره به چالش‌های پیش روی تأمین نهاده‌ها در بازار اظهار کرد: تاکنون با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تأمین نهاده‌ها به توافق نرسیدیم در حالی‌که تمام تلاش اتحادیه بر آن است تا 30 تا 40 درصد نهاده‌ها را به صورت رسمی از وزارت جهاد کشاورزی تأمین کند تا با تزریق به بازار، قیمت‌ها متعادل شود.

وی افزود: با وجود آنکه تولیدکنندگان حاضر به گران فروشی نیستند، از این رو اتحادیه قرار است با هماهنگی کارخانه‌های خوراک دام و طیور، قیمت نهاده‌ها را متعادل کند تا با افزایش روز افرون قیمت و کاهش قدرت خرید خانوارها بازارها از دست نرود.

به گفته نبی زاده اگر حمایتی در بخش تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان نشود، بدیهی است که هیچ مهاری بر بروی قیمت‌ها نمی توان داشت.

این مقام‌مسئول نرخ کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را 20 هزار تومان‌ اعلام کرد و گفت: هر کیلو قزل آلا با قیمت 21 هزار و 500 تا 22 هزار تومان در عمده فروشی و 28 تا 32 هزارتومان در خرده فروشی ها عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، نگرانی خود را بارها به کمیسیون کشاورزی و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کردیم که اگر تدابیری اندیشیده نشود، افزایش قیمت قابل کنترل نخواهد بود.


به گفته نبی زاده، اگر 40 درصد نهاده‌ها به طور مستقیم از وزارت جهاد کشاورزی دریافت شود و در اختیار کارخانه‌های خوراک قرار گیرد، قیمت‌ها متعادل می شود چرا که کارخانه‌های خوراک در تامین ارز 4200 تومانی با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

مدیرعامل اتحادیه آبزیان با انتقاد از این مسئله که سازمان شیلات از وزارت جهاد کشاورزی جداست، بیان کرد: با توجه به حساسیت کمیسیون کشاورزی مجلس به موضوع تامین نهاده‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت، موضوع تأمین بخشی از نهاده‌ها از وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات قزل آلا تصریح کرد: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌ها، نمی توان پیش بینی خاصی راجع به میزان تولید و صادرات قزل آلا داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها