حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

قاچاقچیان مواد مخدر و کالا در صدد پولشویی هستند

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به این‌که «قاچاق کالا و مواد مخدر واقعیتی در کشور ماست» گفت: در این شرایط قاچاقچیان در صدد پولشویی هستند.

قاچاقچیان مواد مخدر و کالا در صدد پولشویی هستند
کد خبر: 247168
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری، درباره‌ اظهارات وزیر خارجه در خصوص پولشویی در کشور بیان کرد: پولشویی یکی از جرایمی است که در بسیاری از کشورها رخ می‌دهد و به همین دلیل کشورها به این سمت حرکت می‌کنند که قانون مقابله با پولشویی وضع کنند. کشور ما هم در معرض ترانزیت مواد مخدر از سمت همسایه‌های شرقی خود به سمت اروپاست و طبیعی است که قاچاقیچیان درصدد پولشویی بر بیایند.

وی ادامه داد: بخشی از نیروهای کشور ما در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شدند. وجود ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگاه‌های رسیدگی به این جرایم هم بیانگر وجود قاچاق مواد مخدر است و این موضوع یک واقعیت است که البته حجم آن زیاد نیست، ولی همین مقدار هم برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست. ما در کشور قاچاق کالا هم داریم هر چند در دولت تدبیر و امید با تلاش‌هایی که انجام شده ، سامانه‌هایی که راه افتاده و اصلاح قوانین ، به میزان قابل توجهی قاچاق کالا کاهش داشته اما باز هم تا حدودی قاچاق کالا در کشور داریم؛ صحبت‌های وزیر خارجه کشورمان در همین راستا بوده است. ظریف یکی از خدمتگزاران نظام است که مصالح ملی را به خوبی درک می‌کند و نباید به خاطر اظهار نظر کلی وی در مورد پولشویی به این میزان مورد هجمه قرار بگیرد.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها