کد خبر: 247782
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

نایب رییس اول خانه احزاب ایران خبر داد:

پیشنهاد جایگزینی کمیسیون ملی احزاب با کمیسیون ملی انتخابات

نایب‌رییس اول خانه احزاب از پیشنهاد جایگزینی کمیسیون ملی احزاب به جای کمیسیون ملی انتخابات در پیش‌نویس قانون احزاب خبر داد.

پیشنهاد جایگزینی کمیسیون ملی احزاب با کمیسیون ملی انتخابات
کد خبر: 247782
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| قدرتعلی حشمتیان درباره جزییات برگزاری کنگره خانه احزاب ایران گفت: در آخرین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب مصوب شد احزاب سیاسی با توجه به پیش‌نویس قانون جدید احزاب، خود را با این قانون تطبیق دهند. از روزی که کمیسیون ماده 10 احزاب لیست احزاب قانونی که کنگره برگزار کرده‌اند را به ما دهد، ما موظف هستیم تا یک ماه پس از آن، انتخاباتی را برای انتخاب اعضای شورای مرکزی در مجمع عمومی خانه احزاب برگزار کنیم.

وی با اشاره به نحوه ریاست خانه احزاب در دوره‌های مختلف خاطرنشان کرد: برابر قانون آقای غفوری‌فرد، من و آقای کمالی هر کدام به ترتیب به مدت یکسال ریاست خانه احزاب را بر عهده داشتیم، اما اکنون به دلیل اینکه هنوز مشخص نشده است که کدام یک از احزاب اساسنامه خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند، در شورای مرکزی مصوب شده تا انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب یک ماه پس از تحویل دادن لیست احزاب قانونی توسط وزارت کشور برگزار شود.

نایب رییس اول خانه احزاب با بیان اینکه آخرین جلسه خانه احزاب درباره کمیسیون ملی انتخابات با معاون حقوقی رئیس‌جمهور برگزار شده است، تصریح کرد: در این جلسه کمالی، سید شهاب الدین صدر و نمایندگان وزارت کشور حضور داشتند، که مقرر شد جلسات متعددی در این رابطه داشته باشیم. اکنون دولت، خانه احزاب و مجلس در حال بررسی بحث قانون احزاب و قانون انتخابات هستند، اما موضوع کمیسیون ملی انتخابات را خانم جنیدی پیگیری می‌کنند که ما در روز های چهارشنبه با او جلسه داریم.

نایب رییس اول خانه احزاب خاطرنشان کرد: جلسه خانه احزاب با رئیس مجلس درباره پیش‌نویس قانون احزاب ما پیشنهاد دادیم که کمیسیون ملی احزاب تشکیل شده و انتخابات هم زیر نظر کمیسیون ملی احزاب باشد. البته اختلاف نظری در این مسئله وجود داشت و برخی معتقد بودند کمیسیون ملی احزاب و کمیسیون ملی انتخابات دو نهاد جدا از هم باشد اما ما به دنبال آن هستیم این دو را با یک دیگر ادغام کنیم،که در نهایت یا به صورت طرح از طریق مجلس و یا به صورت لایحه از طریق دولت مطرح شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها