کد خبر: 247815
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان:

نمی‌توان از آمریکای دراکولا، «فرشته» ساخت

دبیرکل جمعیت جانبازان با تاکید بر اینکه اکنون واقعیت در صحنه، «دراکولا»یی به نام آمریکاست که در شکستن همه حریم‌های انسانی پیشتاز است، گفت: رفتار یک‌جانبه‌گرایانه آمریکا به گونه‌ای است که با هیچ تعبیر و تاویل هرمنوتیک مرسوم فضای روشنفکری، نمی‌توان از این دراکولا «فرشته» ساخت.

نمی‌توان از آمریکای دراکولا، «فرشته» ساخت
کد خبر: 247815
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن تشریح مواضع این تشکل درباره موضوعات سیاسی روز، با گرامیداشت ایام هفته وحدت همزمان با برگزاری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و شرکت فعال جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نشستهای این همایش بین المللی خاطرنشان کرد: دو واژه «کلمه توحید»«لااله الاالله» و «توحید کلمه»« وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» در بیان بنیانگذار جمهوری اسلامی ترجمان وحدت واقعی جهان اسلام است.

شاکری با بیان اینکه ادبیات وحدت بر واژگان برآمده از اسلام ناب و اندیشه انقلابی امام خمینی (ره) استوار است که تلاش یک قرن سلطه تفرقه‌افکنانه استعمار انگلیس و آمریکا را به چالش گرفته است، افزود: شاید برای معتقدان به ناسیونالیسم عربی به منظور مقابله با رژیم اشغال‌گر قدس، قابل تصور نبود که اندیشه انقلابی اسلام بتواند محور وحدت و فراز آمدن مقاومت فلسطینیان در مقابل صهیونیسم بین‌الملل باشد.

وی با بیان اینکه عمق اندیشه راهبردی امام راحل (ره) اکنون در 40 سالگی نظام جمهوری اسلامی نشان داد چگونه می‌توان با تکیه بر آموزه‌های کلام وحی، «کلمه توحید» و «توحید کلمه» واقعیت مترسک‌گونه شیطان بزرگ را به رخ جهانیان کشید، تاکید کرد: آرزوی آمریکا برای محور قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در حفظ امنیت غرب آسیا اکنون پس از به نمایش گذاشتن سه مقاومت راهبردی 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه توخالی از آب درآمد و نشان داد وجود این رژیم محور جنگ و آتش‌افروزی در منطقه است. در این بین مقاومت اعجاب انگیز 2 روزه فلسطینیان رژیم صهیونیستی را که زیر باران موشک‌های نقطه‌زن فلسطین قرار گرفت، وادار به درخواست آتش‌بس کرد و همین موضوع گواه دیگری بر ناتوانی این رژیم در برقراری امنیت است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی معتقد است وحدتی که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جلوه‌هایی اندک از اعجاز آن را به جهانیان نشان دادند، آغاز راهی است که می‌تواند پس از شکست مارکسیسم و رسوایی مکتب لیبرال دموکراسی، اسلام انقلابی، عدالتخواه، ضد سلطه و تمدن‌ساز را پیش روی جهانیان قرار دهد.

شاکری با بیان اینکه نسخه نجات‌بخش وحدت جهان اسلام آزمون خود را در سوریه، عراق، یمن، افغانستان، بحرین و فلسطین پس داده است، گفت: ادبیات سخیف و صریح ترامپ در اهانت به مسلمانان، تروریست خواندن ملت ایران و اتخاذ راهبرد سوزاندن ریشه اسلام انقلابی جایی برای لیبرال‌مسلکان جهان اسلام و برخی کوته فکران داخلی آن باقی نمی‌گذارد تا بتوانند به بزرگ کردن لیبرال دموکراسی بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون واقعیت در صحنه، «دراکولایی» به نام آمریکا است که در شکستن همه حریم‌های انسانی، معاهدات بین المللی و به کار بستن سفاکانه‌ترین شیوه‌های قتل و نسل‌کشی پیشتاز است، افزود: رفتار یک جانبه گرایانه آمریکا به گونه‌ای است که با هیچ تعبیر و تاویل هرمنوتیک مرسوم فضای روشنفکری، نمی‌توان از این «دراکولا» یک «فرشته» ساخت.

دبیرکل جمعیت جانبازان خاطرنشان کرد: جا دارد احزاب و نهادهای مردمی داخلی و جهان اسلام در راستای حمایت از موشک‌های نقطه‌زن مبارزان فلسطین و یمن، در عرصه نقد تفکر اندیشه سکولار و لیبرال دموکراسی نیز موشک‌های دیگری شلیک کنند و نقش و سهم خود را در این آوردگاه رویارویی اردوگاه اسلام وحدت‌بخش و آزادی‌بخش با نظام سلطه و جنگ افروز نشان دهند.

شاکری با بیان اینکه می‌توان با «کلمه توحید» «لااله الاالله» و «توحید کلمه» «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» ظرفیت‌های عظیم وحدت را در تامین امنیت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و واقعیت یافتن تمدن بزرگ جهان اسلام احیا کرد، گفت: متوقف نشدن در مباحث نظری و عملیاتی کردن برنامه‌ها بر اساس مشترکات در جهان اسلام، حلقه محاصره را برای مهار کردن شیطان بزرگ در اتحاد عبری، غربی، عربی‌اش تنگ خواهد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها