برپایی نمایشگاه جدید کامران شیردل

عکس‌ها و فیلم‌های کامران شیردل از انقلاب اسلامی که تاکنون به نمایش درنیامده است در قالب نمایشگاه "حوالی" به نمایش درمی‌آید.

برپایی نمایشگاه جدید کامران شیردل
کد خبر: 247836
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کامران شیردل خالق مستندهای چون «اون شب که بارون اومد»،‌ «پیکان»، «قلعه»، «ندامتگاه» پس از 40 سال، فیلم‌های سوپر هشتی و عکس‌هایش از انقلاب اسلامی را در نمایشگاه تحت عنوان «حوالی؛ انقلاب در پرسه‌های کامران شیردل» عرضه می‌کند.

این نمایشگاه جمعه 9 آذر ماه در گالری نبشی افتتاح می‌شود و تا 5 بهمن ماه ادامه دارد.

ساعت بازدید از این نمایشگاه جمعه 4 عصر تا 8 شب است و از شنبه تا پنج شنبه 12 ظهر تا 8 شب در خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو، پلاک 51 میزبان علاقه مندان است.

کتاب این نمایشگاه با مقدمه بابک احمدی (نویسنده و مترجم) در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

کامران شیردل در نشستی که چند سال قبل درباره‌ی فیلم‌سازی مورد پرسش قرار گرفت، گفته بود: در مستندسازی و سینما، قاب‌بندی ‌، مُهر کارگردان است بنابراین ما امروز هم در سینمای جهان اگر تیتراژ یک فیلم مهم از کارگردان صاحب سبکی را ندیده باشیم، می‌توانیم بلافاصله از قاب‌بندی فیلم متوجه شویم که کارگردانش چه کسی بوده است.

این فیلم ساز با اشاره به تجربیات سالها مستندسازیش مطرح کرده بود: از زندگی یاد گرفتم که اگر زود نجنبی ممکن است زمان را از دست بدهی.استاد من در دانشگاه رم می‌گفت فیلمسازی درس ندارد و می‌توان آن را در عرض 10 دقیقه یاد گرفت اما بقیه آن تجربه و شناخت زندگی و رفتن به درون آن است، به این جمله استادم آقای نانی لوی خیلی اعتقاد دارم.

کامران شیردل در پاسخ به پرسش یکی از تماشاگران درباره سینمای مستند امروز ایران و شلختگی که در برخی از فیلم‌ها دیده می‌شود، گفته بود: لفظ بسیار درستی به کار بردید. من هم به شلختگی به عنوان بهترین توصیفی که شاید در این نوع سینما دیده می‌شود، اعتقاد دارم. در آن سالها، تلاش کردیم نظام رسمی و دولتی بر سیستم ساخت و ساز مستند حاکم نشود در سالهای اخیر اما به دلیل ورود ابزار مدرن کار آسان شد، بنابراین این شلختگی‌ها هم به وجود آمد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها