گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از آخرین وضعیت حکم شهردار منتخب تهران؛

بلاتکلیفی در حکم شهرداری پیروز حناچی

در شرایطی که تا روز دوشنبه اعضای شورای شهر تهران از جمله حسن رسولی و محمود میرلوحی نسبت به تایید حکم شهرداری حناچی ابراز امیدواری کرده بودند، اما در نهایت این امیدها منوط به مکاتبات و مذاکرات آتی بین شورای شهر و وزارت کشور به قوت خود باقی ماند.

حجم ویدیو: 8.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 دانلود ویدیو
کد خبر: 247899
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: وزارت کشور بالاخره نظر خود را درباره حکم شهرداری پیروز حناچی به شورای شهر تهران ارسال کرد؛ نظری که نه می‌توان آن را در رد و نه در تایید شهردار منتخب پایتخت پذیرفت. در شرایطی که تا روز دوشنبه اعضای شورای شهر تهران از جمله حسن رسولی و محمود میرلوحی نسبت به تایید حکم شهرداری حناچی ابراز امیدواری کرده بودند، اما در نهایت این امیدها منوط به مکاتبات و مذاکرات آتی بین شورای شهر و وزارت کشور به قوت خود باقی ماند.

حاشیه‌ها از توییت عجولانه الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران و خبر یکی از خبرگزاری‌های کشور در مورد شروع کار شهردار منتخب تهران آغاز اما خیلی زود تکذیب شد تا اعضای شورای شهر خبر بدهند هنوز هیچ تاییدیه رسمی دال بر تایید یا رد حکم شهرداری پیروز حناچی به شورای شهر اعلام نشده و فراتر از آن، جلسه یا نشستی با فوریت برای تعیین و تکلیف سرنوشت شهرداری تهران در دستور کار شورای شهر قرار نگرفته است.

دلیل اصلی تمام این کش‌وقوس‌ها نیز چنین اعلام شد که نتیجه استعلام از وزارت اطلاعات جهت صدور حکم نهایی شهردار تهران قطعیت کافی نداشته و وزارت کشور و در رأس آن عبدالرضا رحمانی فضلی نتوانسته است با استناد بر این استعلام حکمی را صادر کند؛ مساله‌ای که باعث شد تا انتقاداتی نسبت به وزیر کشور طرح شود و عده‌ای او را نقش اول این اتفاق تصور کنند.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران هم در توضیحی مختصر به اعتمادآنلاین این عدم قطعیت در صدور حکم نهایی را نه به معنای رد و نه به معنای تایید حکم شهرداری حناچی عنوان کرد و علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز ضمن تایید سخنان هاشمی گفت که شورا با وزارت کشور برای حل و فصل این موضوع مکاتبه و مذاکره خواهد داشت و تا زمان مشخص شدن موضوع، پیروز حناچی به عنوان سرپرست شهرداری تهران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها