دبیرکل حزب موتلفه:

ائتلاف با اصولگرایان در دستور کار نیست/ موتلفه نقشی در خروجی لیست نهایی کاندیداهای مجلس دهم نداشت

دبیرکل حزب موتلفه گفت: اگر بنا باشد در انتخابات مجلس 98 حضور پیدا کنیم حتما با تکیه بر نیروهای جوان خود وارد عمل خواهیم شد.

ائتلاف با اصولگرایان در دستور کار نیست/ موتلفه نقشی در خروجی لیست نهایی کاندیداهای مجلس دهم نداشت
کد خبر: 247991
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۷ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدنبی حبیبی با اشاره به رویکرد حزب متبوعش در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، گفت: مباحث مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی از حدود 6 ماه پیش در حزب موتلفه اسلامی شروع شد و در حال حاضر در جهت تعیین سیاستگذاری‎ها و راهبردهای انتخاباتی خود برای انتخابات مجلس وارد عمل شدیم اما هنوز هیچ اقدام اجرایی از سوی حزب صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه زمان زیادی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است هنوز در مسیر شناسایی چهره‎ها و افراد مدنظر خود برای ورود به انتخابات اقدامی انجام ندادیم. معتقدیم فعلا زمان و فرصت‎های لازم برای شناسایی چهره‎های مدنظرمان وجود دارد. ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم 20 نفر از نیرو‎های جوان و چند نفر از اعضای میانسال خود را برای حضور در لیست اصولگرایان معرفی کردیم اما در نهایت 4 نفر از اعضای میانسال از سوی شورای اصولگرایان در آن مقطع انتخاب شدند. در واقع ما نقشی در خروجی لیست نهایی کاندیداهای مجلس دهم نداشتیم و تصمیماتی که اتخاذ شد براساس نظر بزرگان اصولگرایی بود.

به گفته وی، اگر در انتخابات مجلس دهم گزینه‎های جوان حزب موتلفه برای حضور در لیست نهایی انتخاب می‎‏شدند شاید شانس اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات افزایش پیدا می‎کرد اما در هرصورت ما در آن انتخابات تابع نظر اصولگرایان بودیم. حزب موتلفه اسلامی در سال‎های اخیر در جهت جوان‎گرایی در بدنه نیروهای خود اقدامات جدی انجام داده است که این روند هم در عضوگیری و هم در سپردن کارهای اجرایی به جوانان مشخص است و قطعا امکان کتمان آن وجود ندارد از این رو قطعا اگر بنا باشد در انتخابات مجلس حضور پیدا کنیم حتما با تکیه بر نیروهای جوان خود وارد عمل خواهیم شد.

حبیبی در پاسخ به این پرسش که موتلفه اقدامات و برنامه‌های خود را برای انتخابات 98 از چه زمانی کلید خواهد زد، اعلام کرد: فعلا برروی افراد و گزینه‎های مدنظرمان به یک جمع‎بندی نهایی نرسیدیم. از این رو قطعا طی ماه ‏های آینده، هرچقدر به روزهای انتخابات نزدیکتر شویم با شناسایی چهره‎های واجد شرایط و برگزاری جلسات مشترک با آنها گزینه‎های مدنظرمان را انتخاب خواهیم کرد. موتلفه نقشی در خروجی لیست نهایی کاندیداهای مجلس دهم نداشت و تصمیماتی که اتخاذ شد براساس نظر بزرگان اصولگرایی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ائتلاف با سایر جریانات اصولگرایی در حال حاضر در دستور کار حزب موتلفه اسلامی قرار ندارد از این رو ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با شناسایی نامزدهای مدنظر خود یک لیست جامعی را برای انتخابات مجلس ارائه دهیم اما در این میان قطعا از هیچ اقدامی در جهت وحدت اصولگرایان نیز دریغ نخواهیم کرد.

منبع: خبر فوری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها