کد خبر: 248619
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۰۸:۰۸:۰۰
| |

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس:

رجال اصلاح‌طلب و فداکار مانند امیرکبیر داشته و داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس مرکز ثقل و نقطه قضا و قدر مملکت ایران است . اگر یک روز هم به عمر مجلس شورای ملی بماند و کسی بر خلاف مشروطیت اقدام کند از وکلات منعزل است .

رجال اصلاح‌طلب و فداکار مانند امیرکبیر داشته و داریم
کد خبر: 248619
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ ۰۸:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: در صد سال اخیر قیام های بزرگی به رهبری روحانیت صورت پذیرفت، نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی، قیام مشروطیت به رهبری علمای نجف، تهران و شیخ فضل الله نوری یا حرکت های انقلابی مرحوم مدرس در چند دوره مجلس که از حساس ترین دوران تاریخ است.

وی با اشاره به قیام مرحوم خیابانی و قیام میرزا کوچک خان جنگلی گفت: در هر یک از قیام‌ها نکته‌هایی نهفته است که دانستن آن‌ها ضرورت دارد و به همین جهت رهبری معظم آیت الله خامنه‌ای به جوانان به خصوص دانشجویان توصیه فرمودند با « با تاریخ آشنا شوید تاریخ درس است و از تاریخ بسیاری از درس‌ها می‌توان آموخت.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان؛ شهید مدرس واقعا مصداق ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد، بود. به طوری که ملک الشعرای بهار درباره او می‌گوید یکی از شخصیت‌های ایران که از فتنه مغول به بعد نظیرش به آن کیفیت و از حیث صراحت لهجه و شجاعت در علم سیاست خطابه و امور اجتماعی دیده نشده سید حسن مدرس است .

وی تاکید کرد: ما رجال اصلاح‌طلب و فداکاری مانند امیر کبیر ، سید جمال ، ملک متکلمین داشته و داریم، اما مدرس از حیث تمامی امور چیز دیگری بود. در چند دوره‌ای که این مرد بزرگ در مجلس حضور داشت گاه به عنوان ناظر مجتهد مصوبات و گاه به عنوان نماینده مردم برای استقرار اسقلال در ایران جایگاهی جز مجلس قائل نبود.

لاریجانی ادامه داد: مدرس در مجلس ششم فرمود، مجلس مرکز ثقل و نقطه قضا و قدر مملکت ایران است . اگر یک روز هم به عمر مجلس شورای ملی بماند و کسی بر خلاف مشروطیت اقدام کند از وکلات مردم عزل می‌شود. مدرس به اتحاد و همگرایی میان ملت ایران و در جهان اسلام باور عمیق داشت توجه مدرس به مسائل اصولی کشور و نه امور جزئی و حزبی بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها