کد خبر: 248924
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزیر کشور:

احزاب گزارش مالی سالانه را ارائه کنند

مدیرکل سیاسی وزیر کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب مصوبات سیزدهمین جلسه این کمیسیون را تشریح کرد و گفت: به استناد موارد 14 و 15 قانون احزاب از کلیه احزاب و تشکل های سیاسی که مشمول این قانون هستند درخواست داریم و ملکف هستند تا نسبت به ارایه گزارش مالی سالانه در موعد مقرر قانونی به دبیرخانه کمیسیون ارایه کنند.

احزاب گزارش مالی سالانه را ارائه کنند
کد خبر: 248924
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام سرمست ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تصویب قانون اساسی، با اشاره به مصوبات سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده 10 قانون احزاب، خاطرنشان کرد: در این نشست 12 دستور داشتیم که در خصوص آن ها تصمیم گیری شد. یکی درخواست حزب راه ملت برای ارایه مهلت 6 ماهه جهت انجام اقدامات تاسیس بود که ادله هیات موسس حزب راه ملت برای تمدید سه ماهه موضوع تبصره 2 ماده 3 قانون مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل سیاسی وزیر کشور افزود: دومین مصوبه گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و انتخابات بازرسین حزب همبستگی ایران اسلامی بود که مورد تصویب قرار گرفت و اصلاحات اساسنامه و مرامنامه هم که اعمال شده بود تصویب شد. جزییات این مصوبه به حزب کتبا ابلاغ خواهد شد. درخواست تاسیس حزب مجمع آرمان خواهانه واقعبین استان خراسان رضوی مطرح شد و با توجه به پیشنهادی که داده بودند با عنوان مجمع اصولگران نواندیش خراسان رضوی و درخواست این مجمع موافقت شد.

سرمست افزود: چند پرونده اقلیت‌های دینی داشتیم از جمله اینکه ترمیم هیات مدیره انجمن اجتماعی ارامنه تهران و انتخاب آقای هنری جواکیم مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت. تمدید پروانه این انجمن ها مورد موافقت قرار گرفت که یکی تمدید پروانه انجمن زرتشتیان تفت و حومه و دیگری انجمن خیریه درمانی زرتشتیان و کانون دانشجویان زرتشتی و انجمن بانوان ارامنه دوستدار کلیسای تهران و انجمن زرتشتیان تهران و انجمن موبدان و موبدزادگان تهران بود که جزییات به هر کدام از تشکل ها اعلام می شود و تمدید پروانه این انجمن ها تصویب شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب افزود: پیرو اعلام لیست مرحله اول در خصوص احزابی که خود را با قانون تطبیق داده بودند و پروانه‌های‌شان بررسی و جهت تخصیص یارانه معرفی شده بودند، لیست مرحله دوم هم مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت. به تعداد 20 تشکل اسامی شان ابلاغ می شود برای برخورداری از یارانه اختصاص داده شده، به خانه احزاب ارسال می شود و البته مرحله بعدی هم خواهیم داشت؛ البته یادآور می شوم که مرحله اول 51 تشکل را اعلام کرده بودیم.

سرمست افزود: به استناد موارد 14 و 15 قانون احزاب از کلیه احزاب و تشکل های سیاسی که مشمول این قانون هستند درخواست داریم و ملکف هستند تا نسبت به ارایه گزارش مالی سالانه در موعد مقرر قانونی به دبیرخانه کمیسیون ارایه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها