کد خبر: 249330
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران:

حضور ناوهای آمریکا در خلیج فارس مخل امنیت خلیج فارس است/ به نظر نمایندگان درباره استیضاح احترام می‌گذاریم

وزیر امور خارجه گفت: ما همیشه اعتقاد داشتیم حضور ناوهای آمریکا در خلیج فارس مخل امنیت خلیج فارس است و به نفع هیچکس نیست. هنوز هم همین اعتقاد را داریم و سابقه این امر نیز ثابت کرده است.

حضور ناوهای آمریکا در خلیج فارس مخل امنیت خلیج فارس است/ به نظر نمایندگان درباره استیضاح احترام می‌گذاریم
کد خبر: 249330
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه روز گذشته شورای امنیت در خصوص پرونده موشکی ایران گفت: خود آمریکایی‌ها هم در دولت گذشته و هم این دولت اعتراف کردند که نه برجام و نه قطعنامه 2231 فعالیت موشکی ایران را محدود نمی‌کند. خانم شرمن این را در سنای آمریکا مطرح کرد و آقای برایان هوک دو ماه گذشته گفت قطعنامه 1929 ایران را مجبور می‌کرد اما قطعنامه 2231 از این درخواست می‌کند که البته آن هم در خصوص نوع خاصی از موشک است که چون ما قصد ساخت بمب اتم نداریم موشکی برای حمل سلاح اتمی طراحی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: موشک‌های جمهوری اسلامی نقطه‌زن هستند که فقط برای سلاح متعارف طراحی شده است. حال با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و ناقض قطعنامه شورای امنیت است، ناچار است برای اینکه پوششی را برای نقص‌های خودش دست و پا کند این ادعاها را مطرح کند اما همانطور که دیدیم روز گذشته شورای امنیت حاضر نشد این ادعای بیجای آمریکا را بررسی کند.

وی همچنین در خصوص بازگشت ناوهای آمریکا به خلیج فارس گفت: ما همیشه اعتقاد داشتیم حضور ناوهای آمریکا در خلیج فارس مخل امنیت خلیج فارس است و به نفع هیچکس نیست. هنوز هم همین اعتقاد را داریم و سابقه این امر نیز ثابت کرده است. جمهوری اسلامی با اقتدار از حاکمیت خود،‌ تمامیت ارزی و آب‌های خود دفاع می‌کند و نیروهای مسلح ما این توان را همواره داشتند و دفاع از منافع ملی را ادامه خواهند داد.

ظریف در خصوص منتفی شدن استیضاح خود نیز گفت: من در جریان نیستم و این موضوعی مربوط به نمایندگان محترم است که تصمیم بگیرند و ما هم در اختیار نمایندگان هستیم اگر تصمیم گرفتند که استیضاح را ادامه دهند حتما در خدمتشان خواهم بود؛ اگر هم تصمیم گرفتند منتفی کنند باز هم به نظر آنها احترام می‌گذاریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها