کد خبر: 249489
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

راهکار مسئولان برای حل بحران آب چیست؟

بحران کمبود آب در ایران باعث شده تا مسئولان هر روز برای حل آن نسخه‌های متفاوتی بپیچند.

حجم ویدیو: 4.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28 دانلود ویدیو
کد خبر: 249489
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که روز چهارشنبه نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به انتقال آب زاینده‌رود به یزد استفعای خودشان را تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند صحبت‌های حسن روحانی در سفرش به استان سمنان مبنی بر انتقال آب از شمال هم با واکنش نمایندگان رو‌به‌رو شد.

سیدناصر موسوی لارگانی یکی از نمایندگان مستعفی اصفهان گفته دلیل استعفا، وعده‌های آقای روحانی به مردم استان اصفهان و تبلیغات انتخاباتی در سال های 92 و 96 برای جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود بوده است. او اعلام کرده تا کنون هیچ قدمی برای آب استان اصفهان و احیای زاینده‌رود برداشته نشده است.

اما صحبت‌های روز سه‌شنبه حسن روحانی مبنی بر حمایت از انتقال آب دریای خزر به استان سمنان هم واکنش‌هایی را به دنبال داشت. رئیس‌جمهوری گفته بود: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد از شمال به مرکز ایران اقدام به انتقال آب کند، دولت آمادگی دارد تا در مدت کوتاهی تمام مجوزهای لازم را در اختیار او قرار دهد.

طرح این موضوع توسط رئیس‌جمهور با واکنش تعدادی از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری در مجلس در تذکر شفاهی در صحن طرح انتقال آب دریای خزر را به مثابه تحریک مردم شمال دانست و خواستار اجرای قانون و طرح‌های کارشناسی در این خصوص شد.

علی‌محمد شاعری، نماینده بهشهر و عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس هم در واکنش به انتقال آب از خزر به استان سمنان گفت: این طرح به هیچ عنوان مبنای کارشناسی ندارد چرا که خزر یک دریاچه بسته است و هر گونه دستکاری در این دریاچه تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت. او گفته: این انتقال تاثیر مخربی بر اکوسیستم منطقه دارد و می‌تواند جنگل‌های هیرکانی را هم در معرض خطر قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها