برنامه دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت

سفیر بلژیک ضمن بازدید از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران و آشنایی با سامانه‌های بکار رفته در این مرکز، با استقبال از گسترش همکاری‌های دو جانبه گفت: اتحادیه اروپا و بلژیک در صورت وقوع سوانح طبیعی در ایران برای کمک رسانی و همکاری آمادگی دارد.

برنامه دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت
کد خبر: 249540
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در این بازدید «ورونیکا پتی» سفیر بلژیک در جریان اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش، آمادگی، کاهش ریسک و مخاطرات در شهر تهران قرار گرفت و از برنامه آموزش مدیریت بحران ویژه کارکنان سفارتخانه‌ها استقبال و از پیشنهاد این طرح از سوی شهرداری تهران قدردانی کرد.

احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از همکاری‌های بین المللی در حوزه کاهش خطرپذیری و ریسک سوانح بر انجام همکاری ها در زمان قبل از وقوع و در زمان عادی تاکید و اظهار امیدواری کرد همکاری‌ های متقابل در آینده‌ افزایش یابد.

احمد صادقی همچنین ضمن تشریح طرح‌های اجرا شده و فعالیت های جاری گفت: شهرداری تهران در حوزه تاب آوری شهری و ارتقای آمادگی و توان شهر برای مقابله با حوادث و سوانح از همکاری های بین المللی برای پیشبرد اهداف خود استقبال می نماید.

وی به تشریح شرایط جغرافیایی تهران ، وضعیت لرزه‌خیزی این شهر و اقدامات انجام گرفته برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از زلزله پرداخت و گفت: فعالیت‌های حوزه مدیریت بحران در تهران با بهره‌گیری از تجارب و همکاری های جهانی تحقق یافته است و گسترش همکاری‌ها و بهره گیری از تجارب جهانی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به پروژه‌های مختلفی که با بهره گیری از مطالعات بین المللی در تهران اجرا شده است از جمله سامانه‌های هشدار سریع زلزله، سامانه اطلاع رسانی و تخمین سریع خسارت برای شهر تهران اشاره کرد.

صادقی ضمن گزارشی از وضعیت بافت فرسوده در تهران تصریح کرد: برنامه جدید و گسترده دولت و مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت در این حوزه انجام خواهد شد.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران اقدامات مختلفی همچون اجرای طرح مدرسه آماده و آموزش مدیریت بحران در 50 درصد مدارس تهران به طور مستقیم و غیر مستقیم، آموزش مدیریت بحران مساجد و محلات شهر تهران و ساماندهی گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات را تشریح کرد.

صادقی در ادامه به طرح ویژه راه‌های اضطراری شهر تهران اشاره و گفت: برای شرایط اضطراری 540 کیلومتر راه اصلی اضطراری در تهران در نظر گرفته شده است که زمان حادثه باید بازگشایی و امکان عملیات امدادرسانی را برای دستگاه های عملیاتی فراهم کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها