کد خبر: 249587
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری:

دولت فعالانه‌تر عمل کند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که «با تغییر مدیران مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌شود»، کلید حل معضلات امروز را در حوزه سیاست داخلی دانست و گفت: دولت باید فعالانه‌تر عمل کند.

دولت فعالانه‌تر عمل کند
کد خبر: 249587
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری با بیان اینکه امروز در جامعه اولویت‌هایی وجود دارد که مجموعه دولت موظف به رعایت کردن آن است و یکی از مهمترین بحث ها در این حوزه، مدیریت سیاست خارجی است، گفت: امروز در کشور مشکلات جدی وجود دارد که با توجه به متغییر های خارجی و بعضا داخلی این شرایط بر کشور تحمیل شده است. در حوزه فشارهای حوزه بین‌الملل دولت دخالتی بر آن نداشته است؛ به طور مثال تحریم‌ها از بیرون صورت گرفته اما برای برون رفت از این وضعیت دولت باید برنامه عملی داشته باشد.

این عضو حزب مردم سالاری سپس گفت: من قبلا اعلام کردم، با تغییر مدیر مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌شود. کلید حل این معضلات در حوزه سیاست داخلی است. دولت باید فعالانه‌تر عمل کند، وگرنه هیچ مدیری نمی‌تواند فعالیت سازنده‌ای داشته باشد. در شرایطی که بحران برای ما ایجاد شده باید فضای مدیریت کشور را عادی کنیم . مدیر نیاز به شرایط مناسب مدیریتی دارد. شروع و ایجاد این فضا هم در حوزه سیاست داخلی باید قرار بگیرد؛ چراکه اگر بهترین مدیران دنیا را هم بیاوریم اما شرایط را برای‌شان در حوزه سیاست داخلی حل نکنیم، کاری نمی‌توانند پیش ببرند.

وی افزود: فراموش نکنیم مشکلات سیاست خارجی از طریق حل مشکلات سیاست داخلی برطرف خواهند شد. وضعیتی که داریم عادی نیست، ‌شرایط امروز فوق‌العاده‌ است و برای فعالیت های اقتصادی مشکلات زیادی داریم. باید تا اوضاع حادتر و بدتر نشده مشکلات‌مان را در دو حوزه سیاست داخلی و خارجی بر طرف کنیم.

قنبری تصریح کرد: راهکار حل مشکلات اقتصادی پیش از اصلاح مدیران بهبود سیاست خارجی و ایجاد فضای باثبات داخلی است. من فکر می‌کنم دولت باید همچون چهار سال ابتدایی ریاست جمهوری حسن روحانی که توجهش به حوزه سیاست خارجی بود، عمل کند. نباید اجازه دهیم دشمنان علیه ملت ایران عمل کنند. منافع ملی عرصه رقابت‌های جناحی، سیاسی و گروهی نیست و دولت در این حوزه هم باید با تمام قوا و نهادها طوری رفتار کند که باهم کشور را از این شرایط به خوبی عبور دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها