لاوروف:

نقض پیمان «آی ان اف» برای اروپا خطرآفرین است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش‌های آمریکا برای خروج از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد (آی ان اف) خطرات جدیدی برای اروپا ایجاد می‌کند.

نقض پیمان «آی ان اف» برای اروپا خطرآفرین است
کد خبر: 249608
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۵:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| این اظهارات سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پی موضع گیری اخیر مایک پامپئو همتای آمریکایی وی و تعیین ضرب الاجل 60 روزه از سوی واشنگتن مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف امروز پنج‌شنبه اظهار کرد: توسعه بدون دقت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و افزایش ظرفیت‌های این ائتلاف در آنچه بخش شرقی خوانده می‌شود در کنار اقدامات دیگر نظیر استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در اروپا و اعمال تحریم به بهانه‌های واهی همگی باعث ایجاد بحران اعتماد در روابط با اروپا و آتلانتیک شده است.

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، واشنگتن از طریق تلاش برای «دفن پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی میان برد» تهدیدها و خطرات جدیدی برای اروپا ایجاد می‌کند.

آمریکا به تازگی اولتیماتومی 60 روزه به روسیه به منظور شفاف کردن درباره آنچه داده است که نقض معاهده سلاح‌های هسته‌ای میان برد خوانده و تاکید داشته که تنها مسکو می‌تواند این معاهده را نجات دهد.

اخیرا مقامات کشورهای عضو ناتو تحت رهبری آلمان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را در نشستی در بروکسل تحت فشار قرار دادند تا آخرین فشارهای دیپلماتیک را پیش از خارج شدن رسمی آمریکا از این معاهده مربوط به سال 1987 که سبب بیرون نگه داشتن موشک‌ها از اروپا بوده، وارد کند. آنها نسبت به بروز یک رقابت تسلیحاتی جدید در اروپا نگران هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها