کد خبر: 249615
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۶:۲۹:۰۰
| |

علیم یارمحمدی نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی: 

دشمنان می خواهند چابهار را ناامن جلوه دهند

نماینده زاهدان در مجلس هدف از عملیات تروریستی در چابهار را ناامن سازی این منطقه برای سرمایه گذاری دانست و خواستار توجه ویژه به سیستان و بلوچستان به منظور رفع محرومیت های خطرآفرین شد.

دشمنان می خواهند چابهار را ناامن جلوه دهند
کد خبر: 249615
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۶:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علیم یارمحمدی درباره دلایل حادثه تروریستی در چابهار به خبرنگار سیاسی گفت: دولت پاکستان منطقه مرزی خود با ایران را رها کرده و توجهی به آن ندارد، این منطقه هم به مامنی برای معاندین تبدیل شده است که از برخی محرومیت ها سواستفاده می کنند. این میان رسانه های بیگانه هم به صورت مرتب در تلاش هستند رای مردم را با مطرح کردن موضوعاتی مانند کاهش مشارکت مردم منطقه در دولت، زیر سوال برند. برای درک دلایل حادثه باید این موارد را مورد توجه قرار دهیم.


نماینده زاهدان درباره تاثیر حادثه تروریستی بر سرمایه گذاری در چابهار گفت: این حادثه دقیقا می خواهد فضا را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چابهار به عنوان منطقه آزاد اقتصادی که بسیاری از کشورها نیازهای خود را از طریق این منطقه تامین می کنند، ناامن جلوه دهند. با هوشیاری و دلالت می توان این موضوعات را به صفر رساند. مردمان صبور منطقه هم در مرز آبی و هم خشکی، با وجود گرما و خشکی منطقه همچنان آن جا زندگی می کنند و مهاجرت نکرده اند، از این صبوری نباید سواستفاده شود بلکه باید به صورت ویژه باید به این مردم رسیدگی شود.


نماینده زاهدان موضوع بیکاری و افراد بازمانده از تحصیل را از بسترهای سواستفاده دشمنان دانست و گفت: در مرکز و جنوب استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 120 هزار بازمانده از تحصیل وجود دارد. از دیگر سو طبیعت هم عرصه را بر مردم سخت کرده است. خشکسالی های 15 سال گذشته موجب پایان کشاورزی و کم آبی در استان شده و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرده که بنده بارها تذکر داده ام که باید به این موضوع به صورت ویژه رسیدگی شده نسخه جدایی برای این منطقه پیچیده شود.


یارمحمدی با اشاره به توجه ویژه رهبر انقلاب به منطقه چابهار گفت: با توجه به اهمیت توسعه سواحل، بالاترین مقام کشور یعنی رهبر انقلاب دو سند توسعه سواحل مکران و سواحل شرقی را ابلاغ کردند. سندهایی که مطالعه شده هستند و بر اساس پیشینه تاریخی این منطقه تنظیم شده اند. ما با چهارمیلیارد نفر از مردم جهان از طریق همین منطقه به ویژه بندر چابهار در ارتباط هستیم.


یارمحمدی درباره اقدامات دولت در منطقه سیستان و بلوچستان هم تصریح کرد: دولت خوشبختانه در بندر چابهار اقدامات ستودنی انجام داده است. میزان مبادلات را از دو و نیم میلیون تن کالا را به هشت و نیم رسانده که ظرفیت افزایش هم دارد. مردم این منطقه باید از نظر آموزشی هم مورد توجه ویژه قرار بگیرند بیشترین آمار بازمانده از تحصیل همانگونه که گفته شد در این منطقه حضور دارند. این آمار هم در کشور و هم در استان نامتوازن است و بودجه های توازن و مناطق محروم چندان جدی گرفته نشده است.


نماینده زاهدان در پایان تاکید کرد: با وجود تمام محرومیت ها من به شرف مردمان منطقه سیستان و بلوچستان و چابهار درود می فرستم که همواره پای کشور و نظام ایستاده اند. باید به بهترین شکل ممکن پاسخ ایستادگی آن ها را داد تا معاندان نتوانند کوچکترین سواستفاده ای انجام دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها