معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد:

نظارت و کنترل بروی کالاهای تاریخ مصرف گذشته

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بر لزوم برخورد با متخلفان بازار استان تاکید کرد و گفت: بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی باید روی کالاهای تاریخ مصرف گذشته نظارت و کنترل داشته باشد و اگر به موردی برخورد کردند به صورت جدی پیگیری کنند.

نظارت و کنترل بروی کالاهای تاریخ مصرف گذشته
کد خبر: 250108
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| گودرز امیری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: بر اساس قانون کسب و کار و به منظور ایجاد رقابت سالم برای افزایش کیفیت و تقویت سرمایه‌گذاران داخلی کشور، نهادهای خریدار به ویژه دستگاه‌های دولتی موظفند تمام محصولاتی که نیاز دارند از طریق سیستم الکترونیکی آگهی کنند و با یک رقابت آزاد افرادی که محصول را عرضه می‌کنند در مناقصه یا مزایده شرکت و محصولشان را عرضه کنند.

وی با اشاره به عدم درج قیمت بر روی کالاها، افزود: هر جایی نرخ کالاها نصب نشده باید برخورد جدی صورت گیرد.

امیری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی قیمت‌ کالاها را مورد بررسی قرار دهند، ادامه داد: همه کسانی که مسئولیت دارند، در چارچوب وظایف قانونی خود باید وارد عرصه شده و پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: همچنین بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی باید روی کالاهای تاریخ مصرف گذشته نظارت و کنترل داشته باشد و اگر به موردی برخورد کردند به صورت جدی پیگیری کنند.

وی به نرخ مواد لبنی در استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برای تولیدکنندگان قیمت‌های مصوب تعیین شده است، گفت: در راستای رعایت این نرخ‌ها، سازمان صنعت و معدن مکلف به نظارت و کنترل آنها است.

امیری با تاکید بر اینکه قیمت‌های مصوب ابلاغی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان لازم‌الاجرا است، بیان کرد: هر جا که این نرخ‌ها رعایت نمی‌شود، سازمان صمت موظف به برخورد و معرفی به تعزیرات حکومتی است.

معاون استاندار لرستان در پایان بر لزوم برخورد با گران‌فروشان، کم‌فروشان، محتکران و کسانی که خارج از شبکه فروش فعالیت دارند تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها