کد خبر: 250116
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۳:۲۵:۰۰
| |

امارات و عربستان هزینه سوخت‌رسانی آمریکا به جنگندهایشان را نپرداخته‌اند

به گفته پنتاگون، «خطاهای حسابداری» نشان‌ می‌دهد، عربستان و امارات هزینه سوخت‌گیری هواپیماهای خود را در جنگ یمن به طور کامل به آمریکا پرداخت نکرده‌اند.

امارات و عربستان هزینه سوخت‌رسانی آمریکا به جنگندهایشان را نپرداخته‌اند
کد خبر: 250116
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پنتاگون اعلام کرد مشاهده خطاها در حسابداری نشان می‌دهد ریاض و ابوظبی هزینه سوخت جنگنده‌های خود را ناقص پرداخت کرده‌اند. این به آن معنا است که مالیات‌دهندگان آمریکایی بهای بخش عمده‌ای از کمپین سعودی‌ها علیه یمن را پرداخت کرده‌اند که احتمالا به ده‌ها میلیون دلار می‌رسد.

این مساله که جزییات آن در یکی از سناد وزارت دفاع آمریکا ذکر شده و مجله آتلانتیک آن را مشاهده کرده، ممکن است سناتورهای آمریکایی را که از نقش عربستان در جنگ یمن و حمایت آمریکا از آن خشمگین هستند، از این هم خشمگین‌تر کند.

آمریکا از آغاز حمله به یمن تا ماه گذشته میلادی، سوخت‌رسانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی را بر عهده داشت که کار بسیار هزینه‌بری است و طرف دریافت کننده بر ساس قانون ملزم است که هزینه‌ آن را پرداخت کند اما نامه پنتاگون که در تاریخ 27 نوامبر تنظیم شده، اظهار می‌کند، در حالی که وزارت دفاع آمریکا "بر این باور است" که عربستان و امارات هزینه سوخت و خدمات سوختگیری خود را پرداخت کرده‌اند، اما در واقع به اندازه کافی بهای آن را نپرداخته‌اند.

پنتاگون اطلاعاتی درباره میزان طلب آمریکا ارائه نکرده و در این نامه نوشته است: هم‌اکنون در حال محاسبه میزان دقیق این هزینه‌ها است.

پنتاگون صحت محتوای این نامه را تایید کرده و گفته است: اگرچه وزارت دفاع برای خدمات سوخت‌رسانی هوایی به ائتلاف سعودی بازپرداخت‌هایی را دریافت کرده اما فرماندهی مرکزی آمریکا اخیرا با بررسی گزارش‌های مالی خطاهای حسابداری‌ای را یافته که مربوط به عدم پرداخت کامل هزینه‌های سوخت‌رسانی ائتلاف سعودی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها