کد خبر: 250181
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۶:۳۶:۰۰
| |

میرمحمد صادقی، معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی:

فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست/ تشخیص مشمول قانون بازنشستگی بودن فدراسیون‌ها برعهده نهاد‌های نظارتی و قضایی است

حسین میرمحمد صادقی، معاون امور قوانین مجلس گفت: ما تایید کردیم که فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست، اما قانون تنها مربوط به دستگاه‌های دولتی نیست و نهاد‌های نظارتی و قضایی باید درباره فدراسیون‌ها تصمیم بگیرند.

فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست/ تشخیص مشمول قانون بازنشستگی بودن فدراسیون‌ها برعهده نهاد‌های نظارتی و قضایی است
کد خبر: 250181
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۶:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین میرمحمد صادقی، معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه‌ خود به تاج رئیس فدراسیون فوتبال در روز گذشته، بیان کرد: نامه من به موضوع شمول یا عدم شمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نسبت به مسئولان فدراسیون فوتبال ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: اکنون که قانون منع بکارگیری بازنشستگان از 27 آبان وارد فاز اجرایی جدید شده، تشخیص مصادیق قانون و اینکه چه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی مشمول آن می‌شوند بسته به نظر نهادهای نظارتی و قضایی دارد و از این پس در اختیار مجلس شورای اسلامی نیست.

صادقی تاکید کرد: این نامه به تاج از این جهت نوشته شد که رئیس فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی براساس اسناد و ادله‌ای اعلام کرده بود که فدراسیون فوتبال یک نهاد دولتی نیست و این نامه به من ارجاع شد. معاونت قوانین مجلس هم در پاسخ به آن بیان کرد، همانطور که در جلسه مشترک رئیس مجلس با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح شد ما در این مسئله هیچ تردیدی نداریم که فدراسیون فوتبال یک نهاد دولتی نیست و طبق قوانین فیفا از دخالت اشخاص ثالث هم مصون است.

معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نامه در تایید حرف تاج مبنی براینکه فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست، بود و هیچ اظهارنظری درباره اینکه فدراسیون‌ها مشمول قانون هستند یا خیر بیان نشده زیرا از این مرحله به بعد قانون منع به کارگیری بازنشستگان در اختیار مجلس نیست.

وی بیان کرد: ما هم تایید کردیم که فدراسیون فوتبال نهاد دولتی نیست اما قانون تنها مربوط به دستگاه‌های دولتی نیست و اینکه فدراسیون‌ها مشمول این قانون می‌شوند یا خیر کار نهادهای نظارتی و قضایی است که باید تصمیم بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها