کد خبر: 250191
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

مروری بر مهم‌ترین خبرهای ۱۸ آذر ۱۳۹۷؛

نظر حسام‌الدین آشنا درباره شرایط رفع حصر/ اظهارات رقبای انتخاباتی حسن روحانی در نقد دولت به بهانه مراسم روز دانشجو/ حاشیه‌های نشست شورای همکاری خلیج فارس

نظر حسام‌الدین آشنا درباره شرایط رفع حصر، اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان،‌ اظهارات رقبای انتخاباتی حسن روحانی در نقد دولت به بهانه مراسم روز دانشجو و حاشیه‌های نشست شورای همکاری خلیج فارس مهم‌ترین خبرهای روز یکشنبه 18 آذر بود.

حجم ویدیو: 4.93M | مدت زمان ویدیو: 00:02:31 دانلود ویدیو
کد خبر: 250191
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مورد تمهیدات قانونی برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفته: قانون مدیران بازنشسته را مجبور به استعفا خواهد کرد در غیر این صورت، سازمان بازرسی و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کنند.

***

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری در دانشگاه تهران گفت: شک نکنید که شرایط آقای موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است؛ حصر برداشته نشده، اما از نظر من شاید تا برداشته شدن حصر یک پوسته مانده است.

آشنا ادامه داده آنچه باید توسط دولت و رییس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد، افتاده است و آنچه که مانده تنها یک پوسته است که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

***

نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه (18 آذر) در ریاض، برگزار شد و امیرقطر در این اجلاس شرکت نکرد این در حالی است که پادشاه عربستان به صورت رسمی از امیر قطر دعوت کرده بود تا در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.

با این حال ملک سلمان پادشاه سعودی در آغاز نشست شورای همکاری خلیج فارس گفت: عربستان خواستار ضمانت‌هایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و برنامه موشک‌های بالستیک آن است .

***

اما برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه‌ها، بهانه‌ای شد تا رقبای انتخاباتی حسن روحانی در دو انتخابات 92 و 96، در نقد دولت، تریبون را به دست بگیرند.

ابراهیم رئیسی دردانشگاه شهید بهشتی همچنان به تخلف در انتخابات 96 تاکید کرد و گفت: انتخابات گذشته یکی از پرتخلف ترین انتخابات‌ها بود من 600 گزارش از تخلف انتخاباتی داشته‌ام .

قالیباف هم در دانشگاه تهران، خطاب به دولتی‌ها گفت شادی مردم را گرفتید، سرمایه‌شان را هم یک شبه نصف کردید.

سعید جلیلی رقیب انتخاباتی روحانی در سال 92 امروز در دانشگاه تهران، هم با انتقاد از دولت گفت که برجام توافقی نیست که بتواند منافع کشور را تامین کند.

***

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: حکم اعدام باقری درمنی در دیوان عالی کشور تایید ش د.

اژه‌ای همچنین گفت: ظریف به نامه دادستان کل کشور در مورد مستندات پولشویی پاسخ داد.

***

سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اعلام اینکه لایحه CFT هنوز به مجمع نیامده است، گفت احتمال تصویب لایحه CFT در مجمع زیاد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها