یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:

معلمان بازنشسته شرایط نگران‌کننده‌‌ای دارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید افزایش 20 درصدی حقوق معلمان کافی نیست بنابراین مجلس تمام تلاش خود را برای افزایش حقوق معلمان خواهد کرد.

معلمان بازنشسته شرایط نگران‌کننده‌‌ای دارند
کد خبر: 250442
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۲۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه افزایش 20 درصدی حقوق معلمان کافی نیست، افزود: مجلس برای افزایش حقوق معلمان تلاش خواهد کرد.

داود محمدی با اشاره به تصمیم دولت برای افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان در لایحه بودجه سال آتی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور لازم است معلمان از نظر ارتقای حقوقی مورد عنایت ویژه‌تر قرار گیرند زیرا در رابطه با نیروهای آموزش و پرورش و به خصوص معلمان از سالها قبل با این شرایط کمبود حقوق و مشکلات معیشتی آنها مواجه بودیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این قشر فرهیخته و کارآمد جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و هرچند که مساله افزایش حقوق معلمان در سال‌های گذشته مرتبا پیگیری می‌شد اما متاسفانه در این زمینه قدم‌های موثری برداشته نشد.

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان برسد، شرایط بهتر می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: البته در لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به فاکتورهای ارتقای شرایط آنها به صورت تخصصی‌تر پرداخته خواهد شد و امیدواریم این طرح در مجلس به تصویب برسد و با اجرایی شدن آن، تا حدودی مشکلات حل و خلاء کنونی پُر شود.

اگرچه دولت مدعی است با توجه به شرایط کنونی کشور و بودجه فعلی، امکان افزایش بیشتر از 20 درصد وجود ندارد ولی ما معتقدیم باید در این زمینه تأمل بیشتر صورت گیرد.


وی بیان کرد: افزایش 20 درصدی مورد اشاره در حقوق کارمندان با توجه به تورمی که در کشور ایجاد شده و نگرانی‌های اقتصادی موجود و بحث قدرت خرید مردم با توجه تغییر نرخ ارز، اگرچه شاید بتواند تا حدودی مشکل را حل کند ولی به قدر کفایت نیست.

دولت می گوید امکان افزایش بیشتر وجود ندارد

محمدی با ابراز امیدواری از اینکه افزایش حقوق با یک شرایط بهتری صورت گیرد، گفت: معلمان مشکلات اساسی و جدی دارند؛ به خصوص معلمان بازنشسته شرایط نگران‌کننده‌تری دارند.

وی بیان کرد: اگرچه دولت مدعی است با توجه به شرایط کنونی کشور و بودجه فعلی، امکان افزایش بیشتر از 20 درصد وجود ندارد ولی ما معتقدیم باید در این زمینه تأمل بیشتر صورت گیرد و به خصوص در نظام رتبه‌بندی معلمان، کمبود فعلی جبران شود.

این نماینده مجلس درباره وضعیت لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان نیز توضیح داد: مجلس به دنبال آن است که نظام رتبه‌بندی معلمان هرچه زودتر جمع‌بندی شود و باید راهکاری برای این موضوع پیش‌بینی شود.

وی تاکید کرد: از منظر مجلس، افزایش 20 درصدی حقوق معلمان مناسب نیست و باید بیشتر از این افزایش صورت گیرد زیرا با توجه به شرایط جامعه و افزایش قیمت‌ها، ادامه این وضع بسیار نگران‌کننده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز امیدواری کرد پس از تقدیم لایحه بودجه سال آتی به مجلس، نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق و نهایتا صحن علنی مجلس نسبت به افزایش بیشتر حقوق معلمان اقدام عملیاتی داشته باشند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها