سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه:

عبور از تحریم‌ها با ­توانمندی جوانان شدنی است

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه دشمنان امروز به ضعیف‌ترین خاکریز دفاعی یعنی اقتصاد کشور ما حمله کردند،گفت: با ­توانمندی جوانان و نخبگان می‌توانیم از تحریم عبور کنیم.

عبور از تحریم‌ها با ­توانمندی جوانان شدنی است
کد خبر: 251099
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۱۴:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار حاجی زاده در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور، با اشاره به تحریمهای دشمن علیه ایران، گفت: تنها راه بی خاصیت کردن تحریم ها توسط نخبگان، پیشرفت علمی و خودکفایی کشور در زمینه های مختلف است. ستاد فرماندهی هوا فضای سپاه قدمگاه بزرگانی چون شهید تهرانی مقدم، شهید کاظمی و شهدای مدافع حرم است؛ شهدایی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن جان خود را برای حفظ کشور فدا کرده اند.

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه این افراد برای آنکه مردم ما در امنیت باشند تلاش شبانه روزی کرده اند و از جان خود گذشتند و امروز ادامه دادن راه آنها به عهده همین نخبگان است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسات ارتباط بین نسل اول و نسل امروزی انقلاب است تا جوانان امروز با تلاش های کسانی که برای دفاع نظامی از کشور از جان گذشتند آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع همچنان باقی است، دشمن همچنان وجود دارد و ما باید بتوانیم در همه بخش ها کشور را واکسینه کنیم، اظهار داشت: همان گونه که نسل اول انقلاب به تکلیف خود عمل کرد و از همه چیز خود گذشت، جنگ را اداره کرد و پس از پایان دفاع مقدس راه رفع کاستی های تسلیحاتی را در پیش گرفت، امروز هم شما جوانان و نخبگان کشور باید ادامه دهنده این راه باشید.

فرمانده هوافضای سپاه افزود: دشمنان امروز به ضعیف ترین خاکریز دفاعی یعنی اقتصاد کشور ما حمله کردند و موفقیت آنها به دلیل ضعف ما و نه قدرت آنهاست و امروز نسل جوان مهم ترین بخش در کشور ما برای رفع این کاستی هاست. در دهه اول انقلاب عده‌ای بار بقیه مردم را به دوش کشیدند و جنگیدند و شما نخبگان کشور نیز باید بار دیگران را به دوش بکشید و فقط به فکر خود نباشید. ­امروز روز فداکاری و ایثار است هم در جبهه علمی و هم در حوزه فناوری. ­

وی خاطر نشان کرد: در تامین تسلیحاتی کشور این تجربه را داریم که با ­توانمندی جوانان می توانیم از تحریم عبور کنیم و این شدنی است و باید به حوزه های دیگر نیز بیش از پیش تسری یابد. تمرکز روی بخش نظامی فقط دستیابی به سلاح نیست و از همه تخصص ها در حوزه نظامی می توان استفاده کرد و فناوری هایی که در این حوزه موفق به دستیابی آن می شویم در حوزه های دیگر نیز قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت شما نخبگان کشور در رشته هایی که تحصیل می کنید هم در حوزه نظامی کاربرد دارند و می تواند از آنها بهره جست و هم می توان آن را به حوزه های غیرنظامی تسری داد که این کار باید با تلاش بیش از پیش به بهترین شکل صورت پذیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها