کد خبر: 251296
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۷:۰۰
| |

اصرار عجیب فیفا برای مشارکت امارات و عربستان در جام جهانی2022

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال درباره برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در خارج از قطر، موضع خود را اعلام کرد.

اصرار عجیب فیفا برای مشارکت امارات و عربستان در جام جهانی2022
کد خبر: 251296
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) در واکنش به برگزاری چند بازی از جام جهانی 2022 قطر در کشور‌های همسایه گفت: تنش‌های سیاسی مانع از برگزاری چند بازی جام جهانی 2022 در خارج از قطر نخواهد شد.


قطرمیزبان جام جهانی 2022 خواهد بود، اما مدتی است که بحث برگزاری این مسابقات با حضور 48 تیم از سوی اینفانتینو مطرح است. روز گذشته رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از نشست کشور‌های عضو فیفا در قطر برای جمع آوری حمایت از نظر خود برای اضافه کردن 16 تیم به مسابقات 2022 بهره برد. اقدامی که این کشور کوچک را وادار می‌کند میزبانی چند مسابقه را به کشور‌های همسایه بسپارد.


اما این امر با وجود بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر پیچیده خواهد شد. این کشور‌ها در سال 2017، در پی درگیری‌های سیاسی با قطر که مانع انجام پرواز‌ها بین دوحه و کشور‌های تحریم کننده شد، روابط خود را با قطر قطع کردند.اما رئیس فیفا، تنش‌های سیاسی را مانعی برای برگزاری دیدار‌های جام جهانی 2022 در خارج از قطر نمی‌بیند.

اینفانتینو روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه با اشاره به این موضوع گفت: "آیا این امر (برگزاری جام جهانی 2022) تنها در قطر امکان پذیر است؟ احتمالا دشوار است، "

او افزود: ((آیا این امکان وجود دارد که چند بازی در کشور‌های همسایه برگزار شود؟ خب، شاید این یک گزینه باشد، ))قطر سال 2010 میزبانی جام جهانی 32 تیمی را به دست آورد و در حال احداث تنها هشت استادیوم است. مسابقات 48 تیمی در حال حاضر برای جام جهانی سال 2026 در ایالات متحده، کانادا و مکزیک برنامه ریزی شده است، اما اینفانتینو می‌خواهد این افزایش را سریع انجام دهد و 16 بازی دیگر را به اولین جام جهانی در خاورمیانه اضافه کند.

اینفانتینو در پایان نشست 3 روزه در دوحه اعلام کرد اکثر فدراسیون‌های عضو فیفا طرفدار افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 از 32 تیم به 48 تیم هستند.

او گفت: باید ببینیم. تا کنون اکثریت موافق اضافه کردن 16 تیم دیگر هستند، این تنها به معنی اضافه شدن 16 تیم نیست بلکه 50، 60 کشور دیگر می‌توانند برای جام جهانی رویا پردازی کنند.

فیفا گفته است در نشست شورای این نهاد در ماه مارس و پس از پایان بررسی ها درباره 48 تیمی شدن جام جهانی 2022 تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها