کد خبر: 251710
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

دفاع بحرین از اقدام استرالیا برای شناسایی قدس غربی به‌عنوان پایتخت اسرائیل

با وجود آنکه فلسطینیان و اتحادیه عرب، روز شنبه، اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به‌عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند، این اقدام به‌طور شگفت‌آوری حمایت بحرین را جلب کرد.

دفاع بحرین از اقدام استرالیا برای شناسایی قدس غربی به‌عنوان پایتخت اسرائیل
کد خبر: 251710
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود آنکه فلسطینیان و اتحادیه عرب، روز شنبه، اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به‌عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند، این اقدام به‌طور شگفت‌آوری حمایت بحرین را جلب کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای، اقدام استرالیا را به‌شدت محکوم کرد و آن را "غیر مسئولانه و متعصبانه" و "مخالف حقوق بین‌الملل" دانست. این اتحادیه هشدار داد که این تصمیم، تنها "اشغالگر را به ادامه تجاوزگری، تکبر، شهرک‌سازی و سرپیچی از قطعنامه‌های بین‌المللی تشویق می‌کند" و افزود که این اقدام می‌تواند عواقب خطرناکی برای روابط کشورهای عربی با استرالیا داشته باشد.

با این حال، خالد بن احمد الخلیفه، وزیر خارجه بحرین در توئیتی نوشت: "این بیانیه‌ها غیر مسئولانه هستند. موضع استرالیا، مانع خواسته‌های مشروع فلسطینیان و از همه مهم‌تر، پایتختی قدس شرقی برای فلسطینیان نمی‌شود. این موضع با ابتکار صلح عربی نیز در تضاد نیست."

گفتنی است پیش از این، الخلیفه در توئیت‌هایی حمایت خود را از عملیات "سپر شمالی" برای کشف و خنثی‌سازی تونل‌های حزب‌الله و نیز حق اسرائیل برای دفاع از خود را ابراز کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها