کد خبر: 251823
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۴:۰۰
| |

محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

اصلاح‌طلبان خود را قربانی کنند تا اصلاح‌طلبی در کشور هموار شود

 یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‎گوید که اصلاح‌طلبان باید اصلاح و بازنگری را بپذیرند، اما اگر نمی‎توانند، راه را باز کنند تا دیگران به میدان بیایند، بنابراین اصلاح‌طلبان باید خود را قربانی کنند که جریان اصلاحات در کشور هموار شود.

اصلاح‌طلبان خود را قربانی کنند تا اصلاح‌طلبی در کشور هموار شود
کد خبر: 251823
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره انتقادات به جریان اصلاح‌طلبی، گفت: راه دیگری به جای اصلاح‌طلبی به جامعه معرفی نشده‎ است که جایگزین اصلاحات باشد. بنابراین ما معتقدیم که راه قابل دوام، اصلاحات است، اما رهبران اصلاحات هم نباید بگویند همین است که هست! باید جایگاه خود را از نو تعریف کنند.

میرلوحی افزود: اصلاح‌طلبان با حاکمیت وارد گفت‎وگو شوند و بگویند چون ما می‎خواهیم نظام حفظ شود، باید راه‎حل‎ها و پیشنهادهای جدیدی مطرح کنیم و اگر این کار را نکنیم شاید مردم اصلاحات را هم کنار بگذارند و جامعه به سمت بلاتکلیفی و سرگردانی برود. حاکمیت و جریان‎هایی ذیل رهبری مانند شورای نگهبان، قوه قضاییه، سپاه و صداوسیما باید بپذیرند که اصلاحات بتواند جایگاهش را بین مردم و حاکمیت حفظ کند تا هم مترجم خواست‎ها و مطالبات قانونی و حاکمیتی نظام و هم زبان گویای مطالبات مردم باشند. در این صورت اصلاحات می‎تواند راه‎حلی برای جامعه باشد.

او همچنین با اشاره به اهمیت تداوم جریان اصلاح‌طلبی به معنای واقعی کلمه، توضیح داد: اصلاح‌طلبان باید اصلاح و بازنگری را بپذیرند و اگر نمی‎توانند، راه را باز کنند که دیگران به میدان بیایند، اما اصلاحات باید بماند. درست است که الان اصلاحات با آقای خاتمی و احزاب اصلاح‌طلب تعریف می‎شود، اما مدت‎هاست که شعار اصلاح‌طلبی، ترجیح منافع ملی به منافع جریانی است. لذا اصلاح‌طلبان باید خود را قربانی کنند که جریان اصلاحات در کشور هموار شود. ولو اینکه امثال میرلوحی جای خود را به افراد جدیدی بدهند که با مردم صادق‌ترند و راحت‎تر می‎توانند ارتباط برقرار کنند.

میرلوحی در ادامه افزود: اگر اصلاحات دوباره مانند سال 76 شعارهای مناسب روز را به جوانان، زنان و دانشگاهیان بدهند می‎توانند جایگاه خود را بازتعریف کنند. مردم خواستار اصلاح درون نظام هستند، هرچند کار براندازان پررنگ‎تر شده‌اند، اما آن‌ها جایگاه و پایگاه انقلابی‎گری ندارند و بی‎اقبالی مردم به اصولگرایان بیان می‎کند که جامعه ایران به‌دنبال براندازی و انقلاب دوباره نیست. درباره این موضوع، برنامه، رهبری و مانیفست مشخصی هم وجود ندارد. منافقان و سلطنت‌طلبان هم ظرفیت و انرژی این کار را ندارند.

میرلوحی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‎کنید همچنان اصلاح‌طلبی اقبال عمومی دارد، گفت: بله، مگر راه دیگری روی میز است؟ اصلاحات نباید دچار رکود شود. خیلی از شعارهای اصلاح‌طلبی شعار کهنه شدنی نیست مانند «‌ایران، برای ایران»، «زنده باد مخالف من»، «انتخابات آزاد و سالم»، «آزادی بیان، رسانه و فضای مجازی» و همچنین حضور و مشارکت زنان!

این فعال اصلاح‌طلب درباره مطالبات معیشتی مردم نیز عنوان کرد: ما از سال 94 رونق اقتصادی را شعار خود قرار دادیم. الان هم در حوزه سیاست داخلی، گاهی با دولت زاویه و نقد داریم و بیشترین نقد هم در حوزه اقتصادی است. نمی‎خواهیم از رأی به روحانی شانه خالی کنیم، اما به‌هرحال از سال 94 می‎توانید مصاحبه‎های دوستان ما را ببینید که می‎گفتیم تیم اقتصادی دولت باید با توجه به نیازهای جدید مردم، تغییر بکند.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها