کد خبر: 251840
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۴:۱۲:۰۰
| |

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران:

چانه زنی هنگام بررسی بودجه وجهی ندارد

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه باید مانع بخشی نگری در بودجه سال آینده شد، گفت: بودجه سال 98 باید متناسب با آمایش سرزمینی و ویژگی های هر منطقه خصوصا مناطق محروم باشد تا یک بودجه متوازن در سطح ملی داشته باشیم که چانه زنی در آن وجهی ندارد.

چانه زنی هنگام بررسی بودجه وجهی ندارد
کد خبر: 251840
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم با انتقاد از چانه زنی در حین بررسی بودجه در مجلس، گفت: اگر بحث چانه زنی مجددا بخواهد از سوی نمایندگان در بودجه سال 1398 اعمال شود بودجه ای خواهیم داشت که اجزای آن هیچ تناسبی با هم ندارد و امکان دارد رشد برخی از مناطق و عقب ماندگی مناطق دیگر شدت پیدا کند.


دبیرکل حزب سبز تاکید کرد: در سال 98 ممکن است در کشور محدودیت های درآمدی داشته باشیم، بنابراین مجلس باید درآمدها و هزینه های واقعی را به نوعی تنظیم کند که دخل و خرج بودجه ای کاملا با هم تطبیق پیدا کند. بودجه های بلند پروازانه و وابسته به نفت مشکل ما را نه تنها حل نمی کند بلکه رکود و نقدینگی را افزایش خواهد داد.


کنعانی مقدم گفت: مساله دیگری که باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد و دولت در لایحه ببیند، سیاست های مقام معظم رهبری در برنامه توسعه 5 ساله ششم است که هم باید عقب افتادگی ها را جبران کند و هم متناسب با شرایط کشور و اقتصاد مقاومتی راهکارهایی ارائه کند که بتواند کشور را در مسیر رونق اقتصادی و توسعه حرکت دهد.


وی خاطرنشان کرد: بودجه یک مساله ملی است و اینکه هر وزارتخانه ای بخواهد سهم خود از بودجه را بدون توجه به سهم دیگر بخش ها بیشتر کند قطعا به کشور صدمه می زند. اگر بخواهیم تنها به صنعت برسیم، کشاورزی را فراموش می کنیم و قطعا این اقدامات موجب صدمه به کشور می شود و در نتیجه بودجه غیر متوازن و ناهمگون خواهد بود.


دبیرکل حزب سبز گفت: یکی از مهمترین شاخص های کارآمدی یک دولت بحث تنظیم بودجه و اجرای آن است. دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس می کند و درآنجا بحث های مختلفی بر روی آن انجام می گیرد اما باید چند شاخص را در خصوص آن مد نظر قرار داد.


کنعانی مقدم ادامه داد: بودجه باید به نوعی تنظیم شود که با واقعیت های اقتصادی کشور، جنگ اقتصادی و تحریم ها مطابقت داشته باشد. سه مساله باید در بودجه سال 98 مورد توجه قرار گیرد عبور از رکود، کنترل تورم و رونق اقتصادی که پیشرفت در این سه موضوع باید منجر به نرخ رشد 8درصدی، تورم و نرخ بیکاری تک رقمی و کاهش نرخ بهره بانکی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها