کد خبر: 251883
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

بسته اقتصادی یکشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۵

از 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی تا رکورد کاهش قیمت طلا در بازار

45 میلیارد دلار انرژی پنهان، عرضه 60 میلیون دلار یورو در نیما، گران شدن 59.6 درصدی قیمت مسکن در تهران و رکورد زدن قیمت طلا در بازار امروز از جمله مهمترین خبرهای اقتصادی یک‌شنبه 25 آذرماه بودند.

از 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی تا رکورد کاهش قیمت طلا در بازار
کد خبر: 251883
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۵ ۲۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می‌دهیم؛ غلامرضا مصباحی مقدم مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به یارانه های پنهان حامل های انرژی گفت: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان را به ثروتمندان و پرمصرف های جامعه می پردازیم. باید قیمت های حامل های انرژی را پلکانی کنیم و باید در این زمینه دولت را الزام کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: دولت می‌تواند بیش از 20 هزار میلیارد تومان مالیات از سود معاملات مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا و حتی سود سپرده‌های بانکی دریافت کند.

عرضه 60 میلیون یورو در نیما؛ فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با اشاره به تعامل با بخش خصوصی در تدوین بخشنامه بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: برخی از اعمال نظر بخش خصوصی بر روی این بخشنامه را به عنوان یک عقب‌نشینی دولت از مواضع خود دانستند، در حالیکه روز گذشته بازار نیما 60 میلیون یورو عرضه داشت و بازار ارز هم در حال حرکت به سمت یک نرخ تعادلی است چراکه ورود صادرکنندگان ارزشمند برای عرضه ارز، به طرف عرضه کمک می کند، البته در طرف تقاضا نیز بانک مرکزی سیاست هایی را طراحی کرده است که این دو در کنار هم به مدیریت عرضه و تقاضای مصنوعی ارز کمک می کند و تعادل را برمی گرداند.

گران شدن 59.6 درصدی قیمت مسکن در تهران؛ بر اساس گزارش تحلیلی دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در بازه زمانی 8 ماهه امسال متری 7 میلیون و 302 هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته 59.6 درصد رشد داشته است.

بر اساس آخرین و جدیدترین گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزات راه و شهرسازی در آبان 97 تعداد معاملات مسکونی در پایتخت به 7 هزار و 17 فقره رسید که نسبت به ماه قبل از آن (مهرماه امسال) 26.6 درصد و نسبت به آبانماه سال گذشته 53.1 درصد کاهش داشته است.

کارفرمایان عقب ماندگی مزدی کارگران را جبران کنند؛ ابوالفضل فتح الهی نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه بخشی از عقب ماندگی مزدی کارگران باید بر عهده کارفرما باشد گفت:یکی از درخواست های مطرح شده در جلسه بحث دستمزد وعقب ماندگی قدرت خرید کارگران است که به گفته ی وزیرکار باید از سوی کارفرما پرداخت شود.

فتح الهی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از درخواست های مطرح شده در آن جلسه بحث دستمزد وعقب ماندگی قدرت خرید کارگران است گفت:وزیر بیان کرد که کارگران همه آمال و آرزوهای خود را در وزارت کار دنبال می کنند. در واقع که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تنظیم کننده و تسهیل کننده است و وظیفه دبیرخانه شورای عالی اشتغال را بر عهده دارد ووظیفه اش برای حفظ اشتغال بیشتر از سایروزارتخانه ها است، صیانت از اشتغال از وظایف دینی همه است. از دیگر مباحثی که وزیر کار مطرح فرمودند این بود در بحث تحریم ارزش افزوده و دارایی کارآفرینان چند برابر شده است. بنابراین ضرورت دارد بخشی از عقب ماندگی مزدی کارگران را کارفرمایان بپردازند و بخشی دیگر را دولت.

کاهش قیمت طلا در طول چهار ماه گذشته رکورد زد؛ محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا به خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: در ادامه روند کاهش سکه و طلا درحالی‌که امروز قیمت جهانی طلا بدون تغییر بوده و هر اونس طلا با 1 هزار 239 دلار دادوستد شد در بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه بازهم با کاهش مواجه بود. کاهش قیمت طلا در بازار امروز مانند مردادماه گذشته بود و یک رکورد در کاهش قیمت در طول چهار ماه گذشته از خود به‌جای گذاشت.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر افزود: لازم به یادآوری است که حباب سکه در چند روز گذشته کاهش پیداکرده و در حال حاضر حباب سکه 450 هزار تومان است. با توجه به کاهش تدریجی قیمت‌ها که در چند روز گذشته اتفاق افتاده و روند قیمت‌ها نزولی بوده است باعث شده خیلی از سکه‌ها و ارزهای خانگی وارد بازار شود و به کاهش قیمت‌ها در بازار کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها