کد خبر: 251927
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۰۷:۴۲:۰۰
| |

همزمان با پیگیری پرونده خاشقجی در آمریکا صورت گرفت:

ماموریت جدید بن فیصل برای نجات بن‌سلمان

ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان برای نجات پسر عمویش بن سلمان همچنان در واشنگتن در تلاش است.

ماموریت جدید بن فیصل برای نجات بن‌سلمان
کد خبر: 251927
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۰۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در سایه جنگ رسانه‌ای بین آنکارا و ریاض که به شبکه‌های اجتماعی هم کشیده شده است، شماری از صفحات اجتماعی طرفدار ترکیه اعلام کردند شاهزاده ترکی الفیصل رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان همچنان در واشنگتن به سر برده و برای نجات محمد بن سلمان از مشکلی که بعد از قتل خاشقجی دچارش شده در تکاپوست.

به گزارش «اعتمادآنلاین» بر اساس ادعای این صفحات، ترکی الفیصل یک تیم اطلاعاتی سعودی را هم در واشنگتن مستقر کرده و آنها اقدام به تهیه گزارش‌های روزانه برای ایجاد ترکیه‌هراسی در میان مراکز تصمیم‌گیری آمریکایی می‌کنند.

یکی دیگر از ماموریت‌های ترکی الفیصل ایجاد نوعی قیمومیت بر خانواده خاشقجی است که در آمریکا زندگی می‌کنند به نحوی که هیچ رسانه‌ای بدون هماهنگی با او اجازه گفت‌وگو با آنها را ندارد.

در این حال یک دیپلمات و استاد دانشگاه آمریکایی هم در توییتی اعلام کرد بر اساس قوانین ایالات متحده ولیعهد عربستان حق ورود به خاک آمریکا را ندارد.

این دیپلمات آمریکایی در توییتر نوشت: بر اساس قانون ایالات متحده، هر فرد خارجی که مرتکب یا آمر یا کمک‌کننده یا مشارکت‌کننده در ارتکاب شکنجه باشد ورودش به خاک آمریکا ممنوع است.

او ادامه داده قانون آمریکا قتل خارج از چارچوب قضائی را هم یکی از موانع دریافت اجازه ورود به خاک آمریکا می‌داند.

این سخن در حالی اعلام می‌شود که مجلس سنای آمریکا دو روز پیش با اجماع آرا محمد بن سلمان را عامل قتل جمال خاشقجی معرفی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها