دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور:

هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد

دبیر انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: مشکلی در تامین گوشت مرغ در کشور نداریم و بیش از مصرف داخل هم قادر به تولید هستیم.

هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ در کشور وجود ندارد
کد خبر: 252081
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۳:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی آذروش در مصاحبه اختصاصی گفت: افزایش قیمت‌هایی که در حال حاضر شاهد آن هستیم متاثر از شش ماه گذشته است که مرغداران نتوانستند نهاده‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.


وی گفت: اختلاف قیمت تحویل مرغ زنده در مرغداری در شش ماه گذشته هزار تومان بوده که این قیمت امروز خیلی کمتر از شش ماه گذشته است.
دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور افزود: قیمت نهاده‌ها نسبت به هشت ماه اخیر حدود 60 درصد افزایش داشته که این نهاده‌ها پایه اصلی هزینه‌های تولید گوشت مرغ است.


آذروش گفت: در قیمت دارو با افزایش صددرصدی روبرو شدیم که هزینه‌های تامین نیرو، تاسیسات، انرژی و هزینه‌های جانبی دیگر امروز باعث افزایش قیمت مرغ شده است.


وی در ادامه گفت: البته قیمت‌ها نسبت به سال 96 خیلی افزایش چشمگیری نداشته و با یک تغییر هشت درصدی روبرو است این در حالیست که امروز حدود 50 درصد به نقدینگی تولید مرغ اضافه شده و دیگر کسی حاضر نیست با مرغدار به صورت نسیه کار کند و محصولات مورد نیاز او را برای تولید مرغ ارائه دهد.


دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور افزود: امروز قیمت مرغ زنده 7800 تا 8000 تومان است و قیمت برای مصرف کننده باید بین 10 تا 11 هزار تومان باشد در حال حاضر حدود دو میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان می‌تواند تا سقف سه میلیون تن افزایش پیدا کند.


آذروش گفت: یکی دیگر از علت‌های گران شدن گوشت مرغ افزایش قیمت محصولات رقیب گوشت مرغ است مثل گوشت قرمز.


وی در پایان گفت: به هرحال قیمت در بازار مرغ باید طوری تعیین و متعادل شود که هم مصرف کننده بتواند خرید کند و هم تولید کننده ضرر نکند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها