معاون وزیر راه و شهرسازی:

تهاتر بدهی پیمانکاران با ماشین آلات راهداری صحت ندارد/ تا پایان سال 300 هزار حلقه لاستیک در بازار توزیع می‌شود/ ستاد تنظیم بازار قیمت را کنترل می‌کند

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چند ماه گذشته 350 هزار حلقه لاستیک وارد بازار شده است و تا پایان سال 300 هزار حلقه لاستیک دیگر بین رانندگان توزیع می‌شود، گفت: تهاتر ماشین‌آلات راهداری با بدهی پیمانکاران صحت ندارد.

تهاتر بدهی پیمانکاران با ماشین آلات راهداری صحت ندارد/ تا پایان سال 300 هزار حلقه لاستیک در بازار توزیع می‌شود/ ستاد تنظیم بازار قیمت را کنترل می‌کند
کد خبر: 252126
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۴:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به رفع مشکلات رانندگان کامیون و کامیون‌داران اظهار داشت: در طول چند ماه گذشته رانندگان تقاضاهایی را عنوان کردند که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای تحقق درخواست به حق رانندگان اقداماتی را انجام داد.

وی با بیان اینکه سه عامل صاحب کالا، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی در جابجایی بار در کشور نقش دارند گفت: رانندگان در چند ماه گذشته نسبت به تنظیم روابط بین این سه عامل نقطه نظراتی را داشتند که توزیع عادلانه بار، واقعی شدن نرخ کرایه حمل و نقل و عادلانه بودن نرخ کمیسیون‌ها و بیمه از جمله درخواست‌های رانندگان بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مهم‌ترین درخواست رانندگان عدالت در توزیع بار بود و مشکلاتی را در رابطه با شرکت‌های حمل و نقلی مطرح کرده‌اند و در این مدت شکایت‌هایی از این شرکت‌ها به سازمان مطرح شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این مدت با راه‌اندازی سامانه‌ای 22 هزار شکایت توسط رانندگان ثبت شد که با رسیدگی این شکایت‌ها هزار و 123شرکت از 4300 شرکت حمل و نقلی پلمپ شدند و سازمان راهداری در احقاق حقوق رانندگان کوتاهی نکرد و جدی‌ترین برخورد را با شرکت‌های حمل و نقلی متخلف داشت.

حسن‌نیا تاکید کرد: از 22 هزار شکایت ثبت شده 89 درصد آنها رسیدگی شده است و مابقی آن در حال رسیدگی است.

وی در مورد ارائه بیمه تکمیلی رانندگان گفت: تنها در این بازه زمانی که شکایت رانندگان مطرح شد 86 میلیارد تومان برای قشر 75 هزار راننده همراه با تعدادی از افراد خانواده‌شان ارائه شده است که 50 میلیارد تومان آن توسط پیگیری‌های سازمان راهداری وصول شده است.

حسن‌نیا تاکید کرد: وقتی فردی یک میلیارد تومان هزینه خرید ماشین‌آلات سنگین می‌کند و وارد قشر رانندگان کامیون می‌شود انتظار رونق اقتصادی در این شغل را دارد.

وی همچنین درباره ابهامات پیش آمده در محاسبه نرخ کرایه براساس تن کیلومتر اظهار داشت: قیمت‌های تن کیلومتر براساس نرخ شاخص 1033 به استان‌ها اعلام شده است و حدود 3 میلیون مسیر وسیله برای محاسبه نرخ تن کیلومتر شناسایی کرده‌ایم و قیمت‌ها براساس تن کیلومتر می‌تواند قیمت پست بارنامه را پوشش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چقدر از نیاز رانندگان به لاستیک برطرف شده است و چه میزان لاستیک در این مدت وارد بازار شده، گفت: 350 هزار حلقه لاستیک در اختیار ناوگان حمل و نقل قرار داده‌ایم. همچنین 100 هزار حلقه دیگر در شبکه بازار در حال توزیع است و این لاستیک‌ها با قیمت تنظیم بازار به رانندگان ارائه می‌شود.

حسن‌نیا در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی براینکه گفته می‌شود ماشین‌آلات راهداری بابت بدهی به پیمانکاران واگذار شده و چقدر صحت دارد و در این صورت آیا در برنامه راهداری زمستانی با مشکل کمبود ماشین‌آلات مواجه نخواهید شد، گفت: این تهاتر با پیمانکاران صحت ندارد و خود را برای انجام راهداری زمستانی آماده کرده‌ایم و مناطق کشور را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات ویژه در راهداری زمستانی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مشکلاتی در راهداری زمستانی وجود داشت که امسال برای پیشگیری از وقوع آن مشکلات، 70 دستگاه ماشین‌آلات جدید خریداری و در اختیار استان‌های همجوار با تهران قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: راهداری زمستانی امسال با 9 هزار دستگاه ماشین‌آلات انجام می‌شود.

وی با اشاره به ابطال مجوز شرکت‌های حمل و نقلی که نتوانستند ماشین آلات خود را به حد نصاب برسانند گفت: برخی از شرکت‌های حمل و نقلی در ابتدا مدعی شدند ماشین آلات متعددی دارند که البته هیچ یک از آنها وجود خارجی نداشت و با بررسی‌های انجام شده مجوز 95 شرکت که مرتکب چنین تخلفی شده بودند باطل شد.

وی با بیان اینکه بر سر منافع مردم با کسی تعارف نداریم اظهار داشت: شرکت‌ها تا پایان ماه جاری فرصت دارند تا ناوگان خود را براساس اساسنامه وفق بدهند و در این باره هیچ انعطاف‌پذیری با شرکت‌ها نداریم.

وی همچنین درباره نیاز ناوگان حمل و نقل باری و مسافری به لاستیک گفت: کف نیاز ناوگان ماهیانه 130 هزار حلقه لاستیک است اما متاسفانه این تعداد محقق نمی‌شود البته وزارت صمت اقدامات خوبی را در جهت تامین لاستیک انجام داده است.

وی گفت: تا پایان امسال 300 هزار حلقه لاستیک دیگر وارد ناوگان خواهد شد.

حسن‌نیا با بیان اینکه 1500 نقطه حادثه‌خیز در کف جاده‌های کشور شناسایی شده است، گفت: علاوه بر 1500 نقطه شناسایی شده 200 نقطه حادثه‌خیز دیگر از سایر پروژه‌ها باقی مانده و برای رفع این تعداد نقاط به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که هم اکنون 10 درصد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: امسال رفع 350 نقطه حادثه خیز را در دستور کار قرار داده‌ایم و عملیات اجرایی آن را آغاز کرده‌ایم. در صورت تامین اعتبارات 1700 نقطه حادثه‌خیز در سه سال آینده برطرف خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد تصادفات در سال گذشته و چند ماه اول امسال گفت: سال گذشته میزان تلفات ناشی از تصادفات 1.7 درصد و هفت ماه امسال چیزی حدود 3 درصد افزایش پیدا کرده است که این حاصل رشد سریع وسایل نقلیه و افزایش ترافیک در سطح جاده‌های کشورها است.

وی افزود: امسال چیزی حدود 10 درصد رشد ترافیک را در سطح جاده‌ها داشته‌ایم و رشد ترافیک رابطه مستقیم با افزایش تصادفات دارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها