کد خبر: 252158
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۶:۱۳:۰۰
| |

آفت لورانتوس بلای جان جنگل‌های استان کرمان

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به آلودگی جنگل‌های استان کرمان به آفت نیمه انگلی لورانتوس گفت:‌ خوشبختانه مبارزه با این آفت در اعتبارات صندوق توسعه ملی، گنجانده شد و مبارزه با آن ادامه دارد.

آفت لورانتوس بلای جان جنگل‌های استان کرمان
کد خبر: 252158
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۶ ۱۶:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فرامرز پور رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان گفت: 400 هزار هکتار از جنگل‌های استان کرمان به آفت نیمه انگلی لورانتوس آلوده اند که از این مقدار سطحی معادل 300 هزار هکتار آن مناطق بحرانی می‌باشد.

فرامرز پور اظهار داشت: مناطق بحرانی این آفت در شهرستان های: بافت، بم، رفسنجان، بردسیر، ارزوییه، رابر، شهربابک و سیرجان قرار دارند.

وی گفت: این آفت روی گیاه میزبان می‌روید و آب و مقادیر غذایی را از گیاه میزبان استحصال می‌کند و با عمل جذب آب و شیره نباتی از گیاه میزبان، باعث ضعف گیاه میزبان و در نهایت خشک شدن آن می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل، در خصوص طریقه انتقال این آفت گفت: بذر این گیاه اکثرا توسط پرندگان منتقل می‌شود و با توجه به چسبناکی آن به شاخه‌ها می‌چسبد و پس از جوانه زنی و تولید ریشه، به داخل اندام گیاه میزبان نفوذ کرده و با مکیدن شیره گیاه میزبان، سبب خشک شدن آن می‌شود.

فرامرزپور افزود: با توجه به اینکه جنگل‌های مورد آفت در حوزه‌های آبخیز استان قرار دارند، خوشبختانه مبارزه با این آفت در اعتبارات صندوق توسعه ملی، گنجانده شد و مبارزه با آن ادامه دارد.

وی راه مبارزه با آین آفت را هرس شاخه‌های آلوده و سوزاندن آن‌ها خارج از محدوده جنگل عنوان کرد و گفت: بهترین زمان برای مبارزه قبل از رسیدن کامل بذر لورانتوس در فصل بهار و پاییز می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها