تیم‌های مردان باید ملزم به تیمداری در بخش زنان شوند

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب آهن اصفهان معتقد است الزام باشگاه‌های معتبر در بخش مردان به فعالیت در حوزه بانوان می‌تواند به پیشرفت والیبال زنان کمک کند.

تیم‌های مردان باید ملزم به تیمداری در بخش زنان شوند
کد خبر: 252465
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۸ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| فرییا صادقی سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن اصفهان به الزام تیم‌های حاضر در لیگ مردان برای حضور در بخش زنان به عنوان راهکاری برای بهبود والیبال زنان اشاره و بیان کرد: سال‌های گذشته هم این را گفتم که باید برای باشگاه‌های مهم و قدرتمندی که در بخش مردان هستند و همیشه در لیگ حضور دارند همانطور که برای داشتن زیر مجموعه‌هایی مثل رده‌های نوجوانان و جوانان الزام می‌گذارند برای فعالیت در حوزه بانوان هم الزام در نظر بگیرند چون با توجه به اینکه مردان حق ورود به سالن زنان را ندارند امکان طرح بحث تبلیغات با اسپانسرها عملی نیست.

او در ادامه افزود: با توجه به شرایط اقتصادی تعداد اسپانسرهایی که می‌توانند در لیگ حضور دائمی داشته باشند کم است به همین دلیل بازیکنان سعی می‌کنند تمرکز و حضورشان در باشگاه‌هایی باشد که تداوم دارند، در نتیجه تجمع بازیکن در دو باشگاه زیاد می‌شود. از طرف دیگر رفتن چند بازیکن به ترکیه و لژیونر شدنشان در این موضوع بی‌تاثیر نیست و باعث شده که تیم سومی وجود نداشته باشد. شاید اگر آنها هم بودند رقابت‌ها بین سه تیم شکل می‌گرفت.

صادقی در مورد نیم فصل اول لیگ بانوان که تیمش با کسب پنج پیروزی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، گفت: در نیم فصل اول جدا شدن چند تیم در ابتدای مسابقات و انصرافشان باعث شد تا تعداد تیم‌ها از نظر کمی پایین بیاید. یعنی عملا پنج بازی بیشتر نداشتیم که دو بازی هم کاملا سبک بود. ولی از نظر کیفی دو سه بازی خوب هم انجام دادیم که قابل توجه است.

او به برنامه‌ تیم خود در نیم فصل دوم اشاره کرد و گفت: معمولا سعی می‌کنیم تیممان را حفظ کنیم و با توجه به اینکه اولویتمان بحث قهرمانی نیست سعی داریم در لیگ خوب ظاهر شویم و از همه پتانسیل هایی که داریم و بازیکنان بومی‌مان 100 درصد بهره بگیریم و همین روند را ادامه دهیم.

صادقی تشکیل اردوهای تیم ملی را بهترین برنامه برای دوره بعد از پایان لیگ دانست و گفت: همیشه آن طرف سال زمان کمی را در اختیار داریم و به ویژه تعطیلات فروردین باعث می شود که دیر استارت تمرین و آمادگی زده شود بنابراین بعد از لیگ برای برگزاری اردوهای تیم ملی بهترین فرصت است.

سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن در پایان این گفت‌وگو در مورد متین زبردست که به عنوان سرپرست نایب رئیسی فدراسیون والیبال در بخش زنان انتخاب شده است، گفت: او از والیبالیست‌های باتجربه و مدیران کارکرده در استان تهران است. امیدوارم با حضورش اتفاق‌های خوبی در والیبال بیفتد ولی جا دارد از زحمات خانم کعبی زاده هم در طول سال گذشته تشکر کنم چون او هم در این مدت کوتاه فعالیت‌های بسیاری برای پیشرفت والیبال زنان انجام داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها