جلال میرزایی رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

علت انتقاد گسترده مردم به نمایندگان بی‌اعتمادی است/ عده‌ای در مسیر حسن روحانی کارشکنی کردند/ نماینده سراوان شهامت عذرخواهی داشته باشد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: مردم نسبت به مسئولان در سطوح مختلف بدبین و بی‌اعتماد شده‌اند. انقلاب ارتباطات آثار و پیامدهایی خواهد داشت و بی‌اعتماد شدن به مسئولان یکی از پیامدهای آن است و این موضوع تنها منحصر به ایران نیست.

علت انتقاد گسترده مردم به نمایندگان بی‌اعتمادی است/ عده‌ای در مسیر حسن روحانی کارشکنی کردند/ نماینده سراوان شهامت عذرخواهی داشته باشد
کد خبر: 252651
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی نماینده ایلام و رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به سیل انتقادات به نمایندگان به دنبال برخورد نماینده سراوان با یک نماینده مجلس، گفت: فلسفه انتخابات این است که مردم کارگزاران خود را برای حل مشکلاتشان انتخاب می کنند. زمانیکه کسانی انتخاب می‌شوند اما نه تنها مشکلات مردم حل نمی‌شود بلکه تشدید می‌شود؛ این بازخوردها طبیعی است.

او تاکید کرد: مردم نسبت به مسئولان در سطوح مختلف بدبین و بی‌اعتماد شده‌اند. انقلاب ارتباطات آثار و پیامدهایی خواهد داشت و بی‌اعتماد شدن به مسئولان یکی از پیامدهای آن است و این موضوع تنها منحصر به ایران نیست. بلکه در آمریکا و در سال 2010 نظر سنجی که انجام داده بودند اعتماد به کنگره، رییس جمهور، سیاستمداران و بسیاری از نهادها پایین آمده بود و اعتماد به برخی از نهادها مانند دانشگاه و نیروهای مسلح افزایش یافته بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد این نوع نگاه به جامعه ما هم سرایت کرده است. اما مشکلات ما بیشتر است و تلاش‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته توام با موفقیت نبوده است. وعده‌های آقای روحانی هم محقق نشد که البته در بخشی از آن کارشکنی شد و بخشی هم نتوانست که انجام دهد، که این موارد دلیلی بر نگاه فعلی مردم به مسئولان است. از سوی دیگر طیف اصولگرا هم از قدرت دور ماند و در فکر این بود که دولت را مقصر معرفی کند و مشکلات را بزرگ نمایی کرد.

میرزایی گفت: بنابراین تمامی این مسایل دست به دست هم داده و بی‌اعتمادی نسبت به نهادها و کارگزاران در جامعه ایجاد شده است. این بی‌اعتمادی جدی است و در کوتاه مدت و با دادن شعارهای مردمی نمی‌توان آن را رفع کرد بلکه باید خوب عمل کنیم. در این شرایط باید کمتر صحبت کرد و بیشتر عمل کنیم. تا مردم عمل ما را ببینند و قضاوت کنند چون مردم از صحبت خسته شده‌اند.

او در خصوص پخش ویدئویی که مربوط به زمان بررسی کلیپ نماینده سراوان در جلسه غیر علنی مجلس بود، تاکید کرد: رفتار نمایندگان سنجیده نیست. یک بی‌احترامی نسبت به نماینده سراوان صورت گرفته اما این نماینده در شکل گیری آن حادثه نقش اساسی داشته و می‌توانست مدیریت کند. مردم ما را انتخاب کردند که منازعات و مشکلات را مدیریت کنیم نه آنکه خودمان به شکل گیری بحران کمک کنیم. رفتار نماینده سراوان از این منظر قابل توجیه نیست و باید شهامت عذرخواهی را داشته باشد.

این نماینده مجلس با انتقاد از فیلم گرفتن نمایندگان از جلسه غیر علنی و پخش آن، گفت: درست نبود که این فیلم از جلسه غیر علنی مجلس گرفته شود. این فیلم در خوشبینانه‌ترین حالت از روی کنجکاوی گرفته شده اما احتمال دیگری هم هست که باید صبر کرد تا موضوع بررسی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها