کد خبر: 253130
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۶:۰۴:۰۰
| |

لاوروف با هشدار نسبت به اقدامات ضدایرانی آمریکا:

تقابل با ایران برای حل مسائل منطقه خطرناک است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش برای حل مسائل و مشکلات منطقه (خاورمیانه) از طریق مبارزه با ایران پدیده‌ای خطرناک است که ما شاهد اجرای آن از سوی آمریکا و برخی متحدانش هستیم.

تقابل با ایران برای حل مسائل منطقه خطرناک است
کد خبر: 253130
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۶:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف روز جمعه در حضور «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در سالن کنفرانس ساختمان ضیافت‌های وزارت خارجه روسیه این مطلب را بیان کرد.


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه هشدار داد: رویکرد فعلی بسیار خطرناک است چرا که احتمال آن می‌رود به مناقشه بین شیعه و سنی تبدیل شود و امکان حل مساله فلسطین را کمتر کند.


وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو معتقد است مسائل در منطقه خاورمیانه با تهدید و دیکته کردن خواسته‌ها حل نمی‌شود، افزود: اختلافات باید از راه مذاکره حل و فصل شود و این موضع ما در خصوص حل‌و‌فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل و اختلافات اسراییل و اعراب با ایران است.


وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که در مذاکرات امروز با همتای فلسطینی خود بر پایبندی روسیه به حل مساله فلسطین بر اساس تصمیمات شورای امنیت و سازمان ملل و اصول پذیرفته شده بین‌المللی تاکید کرده است.


رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: امروز ما شاهدیم که آمریکا به چه آسانی از توافق‌های بین‌المللی ازجمله برجام و پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد و نه فقط قراردادهای بین المللی نظامی بلکه اقتصادی و تجاری خارج می‌شود.


لاوروف هشدار داد: تلاش برای تجدید نظر در توافق‌های بین‌المللی و بازبینی اصول بین‌المللی و جایگزینی آن با اصولی که از طرف شمار معدودی از کشورهای غربی تعیین می‌شود، پدیده بسیار خطرناکی است.

لاوروف با استقبال از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خاطرنشان کرد: خروج هر گونه نیروی خارجی غیرقانونی از یک کشور حرکتی در مسیر درست است.


وی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم جزییات این ابتکار آمریکا چیست، گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته به طرح خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد و گفت که آنها دوباره بازگشتند و در عراق هم شاهد چنین حرکتی از طرف آمریکا هستیم.


لاوروف افزود: مایلم صبر کنم تا ببینیم آیا آمریکایی‌ها واقعا از سوریه خارج می‌شوند یا خیر.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها