کد خبر: 253206
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۹:۴۹:۰۰
| |

مدیرکل راه آهن لرستان خبر داد:

راه آهن سراسری تهران - جنوب مسدود شد

مدیرکل راه آهن لرستان با اشاره به انجام عملیات بازسازی در محدوده بلاک قارون - بیشه تصریح کرد: راه آهن سراسری تهران - جنوب از روز شنبه یکم دی ماه به مدت چهار روز مسدود است.

راه آهن سراسری تهران - جنوب مسدود شد
کد خبر: 253206
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رحمت رحمت نژاد مدیرکل راه آهن لرستان افزود: در این مدت تردد تمامی قطارهای باری و مسافری در این مسیر امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به انجام عملیات بازسازی در محدوده بلاک قارون - بیشه تصریح کرد: طول این بلاک 17کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می‌رود.

رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع 155 کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در مسیر سراسری تهران - جنوب، تمامی مسیرها به‌ جز این مسیر بازسازی‌شده که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش ‌یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش پیدا می کند.

رحمت نژاد اضافه کرد: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و کار بازسازی بلاک قارون - بیشه بطول 17کیلومتر انجام شود اما با توجه به حجم جابجایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران - جنوب ایجاد نشود.

وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای 19 دهانه تونل به طول بیش از 9 کیلومتر، 6 دهانه پل به طول 567 متر و 44 دهانه قوس است.

به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می گویند.


بازسازی راه آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده لرستان از سال 92 آغاز شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها