کد خبر: 253630
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۲:۴۵:۰۰
| |

سخنگوی سازمان حمایت مطرح کرد:

تصمیم گیرنده درباره قیمت کالاها کارگروه تنظیم بازار است نه سازمان حمایت

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: گرانی از تاثیرات شاخص های کلان اقتصادی اتفاق می افتد ولی گرانفروشی بر اساس زیاده خواهی یک بنگاه اقتصادی رخ می دهد.

تصمیم گیرنده درباره قیمت کالاها کارگروه تنظیم بازار است نه سازمان حمایت
کد خبر: 253630
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۲:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا کاوه مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: مصرف کننده و تولید کننده در اغلب موارد حقوق مشابهی دارند یعنی خود تولید کننده به نوعی مصرف کننده محسوب می شود. منتها نوع مصرف تولیدکننده با نوع مصرف مصرف کننده حلقه نهایی متفاوت است.

سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: مصرف تولید کننده در بحث کلان اما نوع مصرف حلقه آخر یعنی مصرف کننده نهایی بصورت خرد است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بحث گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند ، افزود: گرانی از تاثیرات شاخص های کلان اقتصادی اتفاق می افتد ولی گرانفروشی بر اساس زیاده خواهی یک بنگاه اقتصادی رخ می دهد. مردم به لحاظ اقتصادی در شرایط فعلی کشور به شدت تحت فشار هستند و این قضیه برکسی پوشیده نیست.


وی گفت: سازمان حمایت به عنوان یک دستگاه کارشناسی و نظارتی در حوزه قیمت عوامل موثر در قیمت نهایی را محاسبه و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کارگروه تنظیم بازار قرار می دهد.

سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افزود: این کارگروه تنظیم بازار است که با توجه به آخرین اتفاقات در رابطه با افزایش یا کاهش قیمت یک کالا یا خدمات تصمیم گیری می کند نه سازمان حمایت.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها