کد خبر: 253942
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

ابتکار خبر داد:

شاخص‌های عدالت جنسیتی در بودجه 98 دیده شد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و اقداماتی که در تمام استان ها انجام شده است، موضوع اجرا و تحقق شاخص های عدالت جنسیتی در بودجه سال 98 وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی گنجانده شده است.

شاخص‌های عدالت جنسیتی در بودجه 98 دیده شد
کد خبر: 253942
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۳ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار روز دوشنبه در چهارمین نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با موضوع بررسی شاخص های عدالت جنسیتی افزود: موضوع شاخص های عدالت جنسیتی در ماده 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه آمده است و همه دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند.


وی افزود: بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه و تصویب ستاد ملی زن و خانواده، همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی باید این شاخص ها رو اجرایی کنند، حتی برنامه‌ریزی برای عدالت جنسیتی داشته باشند.


ابتکار اظهار داشت: به همین منظور هر استانی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را در شورای برنامه ریزی تصویب کرده است. برنامه های استانی برای ارتقا و بهبود وضعیت زنان درحال انجام است تا یک حرکت برنامه ای مبتنی بر این شاخص ها در سطح ستاد و استان ها داشته باشیم.


وی خاطر نشان کرد: حرکت این معاونت بر اساس این سندها و شاخص های عدالت جنسیتی است، ما یک سازوکار اجرایی برای هر استان خواهیم داشت، نمونه ای از شاخص ها در بخش آموزش، اشتغال، حقوق، بهداشت و ورزش است.


ابتکار اضافه کرد: موضوع شاخص های عدالت جنسیتی را در بخش های آموزش، بهداشت و حتی اجتماعی تصویب کرده ایم تا در دستگاه ها به خوبی اجرایی شوند. ستاد ملی زن و خانواده نیز این شاخص ها را تصویب و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دستگاه های اجرایی هر کدام باید شاخص های عدالت جنسیتی را اجرایی کنند؛ زیرا شاخص های اختصاصی برای آنها تدوین شده است.


وی اظهار داشت: امیدواریم در تدوین برنامه و اجرای شاخص های عدالت جنسیتی تلاش های خوبی انجام شود تا زمینه تحقق این شاخص ها فراهم شود.


چهارمین نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امروز دوشنبه با حضور جمعی از مشاوران امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در محل استانداری تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها