کد خبر: 254596
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۳۱:۰۰
| |

توضیحات میرزاده در خصوص سیستم حمل و نقلی دانشگاه آزاد

حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد درباره سیستم خطرناک حمل و نقل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات میرزاده در خصوص سیستم حمل و نقلی دانشگاه آزاد
کد خبر: 254596
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۵ ۱۱:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد گفت: در ابتدای مدیریتم بر دانشگاه، به شدت نگران روش حمل و نقل دانشجویان با استفاده از اتوبوس در این دانشگاه شدم به دلیل این‌که اولاً طول مسیر 7 کیلومتر بود و ثانیاً منطقه کوهستانی با شیب تند بود و ثالثاً دانشجویان باید تا ارتفاع 1800 متر صعود می‌کردند. بنابراین برای به‌وجود آوردن یک ناوگان ایمن، مناقصه‌ای برگزار کردیم و نهایتاً شرکت ایران خودرو با مشارکت با یک شرکت اتریشی، عملیات ساخت تله‌کابین ویژه دانشگاه را آغاز کردند. این تله‌کابین که مجهز به 72 کابین 8 نفره بود در پایان سال 95 به مراحل نهایی رسید و ظرفیت جابه‌جایی 2 هزار دانشجو در هر ساعت را داشت.

میرزاده افزود: این تله‌کابین با بودجه‌ای کمتر از 50 میلیارد تومان احداث شد و سازنده آن یک شرکت اتریشی کاملاً معتبر بود که سابقه احداث 1400 خط تله‌کابین در مناطق کوهستانی جهان را در کارنامه دارد.

میرزاده گفت: متأسفانه مدیریت بعدی دانشگاه آزاد با این توجیه که استفاده از این تله‌کابین جنبه تفریحی و فانتزی دارد، آن را متوقف کردند و امروز این فاجعه رخ داد و 9 دانشجوی مظلوم جان باختند.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها