فرهاد رهبر، رییس سابق دانشگاه آزاد:

مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال توطئه علیه ایران است

رییس سابق دانشگاه آزاد با بیان اینکه امروز تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند، گفت: امروز اتاق جنگ وزارت خزانه داری آمریکا توطئه‌های زیادی علیه ما طراحی کرده است.

مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در حال توطئه علیه ایران است
کد خبر: 255428
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد رهبر، رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در همایش تخصص «چهل سال توطئه، چهل سال مقاومت» که صبح امروز(شنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی به دلیل منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک تهدیدی برای استکبار جهانی است. ایران اسلامی پل ارتباط غرب و شرق و شمال و جنوب جهان است به همین دلیل مورد توجه قدرت های بزرگ جهان قرار دارد. ایران بیش از 70 درصد از ذخایر نفتی جهان را دارد و این منطقه را قلب جهان می دانند که هرکس برآن تسلط داشته باشد بر جهان تسلط دارد، به همین دلیل دشمنی ها با انقلاب اسلامی ایران تمامی ندارد.

رهبر نفوذ ایران در منطقه را تهدیدی دیگر برای آمریکا دانست و گفت: دلیل دشمنی آمریکا با ایران نظام دینی و عدم سلطه پذیری ملت ایران است، به همین دلیل راهکارها و روش های مختلفی را در مخالف با ایران اسلامی بکار گرفته است. حال آنکه با پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی منافع بسیار زیادی را از دست داد افزود: وجود ذخایر استراتژیک در منطقه غرب آسیا، از جمله دلایل طمع دشمنان به ایران است.

رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در 40 سال اخیر تلاش جدی داشتند که موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران را کم کنند و برای این هدف چندین طرح از جمله طرح «تراسیکا» که یک طرح انتقال ذخایر انرژی بود را انجام دادند اما هیچ‌گاه موفق نشدند. با وجود همه دشمنی‌ها، این روزها حتی موسسات راهبردی و اندیشکده‌های آمریکا نیز دائما از گسترش نفوذ ایران در منطقه و جهان صحبت می‌کنند. با وجود آنکه انقلاب اسلامی، دست مستکبران را از کشور کوتاه کرد اما توطئه‌های آنها علیه ملت ما هیچ‌گاه تمام نشده است.

رهبر حمایت همه‌جانبه 8 ساله از صدام در جنگ‌ تحمیلی، اعمال تحریم‌های سنگین مالی و تجاری، کمک‌های مالی به دشمنان ملت ایران برای اجرای عملیات‌های تروریستی را از جمله توطئه‌های آمریکا در 40 سال اخیر علیه ملت ایران اعلام کرد و گفت: ما در ابتدای پیروزی انقلاب کوچکترین سلاح خود را هم وارد می‌کردیم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که به 40 کشور جهان سلاح و تجهیزات نظامی صادر می‌کنیم و دشمنان نیز نمی‌توانند قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران را انکار کنند. البته خود آمریکایی‌ها امروز اعتراف می‌کنند که تحریم‌ها نتوانسته در خصوص ایران مفید باشد و تنها نتیجه آن دور شدن آمریکا از متحدانش بوده است.

وی ادامه داد: امروز مثلث تل‌آویو، واشنگتن و ریاض در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی در حال طراحی توطئه علیه ملت ایران هستند. امروز TFI که اتاق جنگ وزارت خزانه‌داری آمریکاست، به شدت در حال رصد شرکت‌های جهانی است که با ایران همکاری می‌کنند؛ این اتاق جنگ. در صورت مشاهده همکاری این شرکت‌ها با ایران، به شدت با آنها برخورد می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از شاخص‌های امنیت اقتصادی کشورمان با بهبود شرایط سیاسی سریعا بهبود یابند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها